hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.2718

Utjecaj akademskih disciplina na nastavu na sveučilišnoj razini i na pedagošku izobrazbu

Katarina Aškerc Veniger   ORCID icon orcid.org/0000-0003-4710-2066 ; Centre of the Republic of Slovenia for Mobility and European Educational and Training Programmes
Sebastian Kočar   ORCID icon orcid.org/0000-0001-9279-4693 ; The Australian National University, ANU Centre for Social Research and Methods

Puni tekst: hrvatski, pdf (657 KB) str. 1261-1298 preuzimanja: 132* citiraj
APA 6th Edition
Aškerc Veniger, K. i Kočar, S. (2018). Utjecaj akademskih disciplina na nastavu na sveučilišnoj razini i na pedagošku izobrazbu. Croatian Journal of Education, 20 (4), 1261-1298. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.2718
MLA 8th Edition
Aškerc Veniger, Katarina i Sebastian Kočar. "Utjecaj akademskih disciplina na nastavu na sveučilišnoj razini i na pedagošku izobrazbu." Croatian Journal of Education, vol. 20, br. 4, 2018, str. 1261-1298. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.2718. Citirano 22.10.2020.
Chicago 17th Edition
Aškerc Veniger, Katarina i Sebastian Kočar. "Utjecaj akademskih disciplina na nastavu na sveučilišnoj razini i na pedagošku izobrazbu." Croatian Journal of Education 20, br. 4 (2018): 1261-1298. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.2718
Harvard
Aškerc Veniger, K., i Kočar, S. (2018). 'Utjecaj akademskih disciplina na nastavu na sveučilišnoj razini i na pedagošku izobrazbu', Croatian Journal of Education, 20(4), str. 1261-1298. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.2718
Vancouver
Aškerc Veniger K, Kočar S. Utjecaj akademskih disciplina na nastavu na sveučilišnoj razini i na pedagošku izobrazbu. Croatian Journal of Education [Internet]. 2018 [pristupljeno 22.10.2020.];20(4):1261-1298. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.2718
IEEE
K. Aškerc Veniger i S. Kočar, "Utjecaj akademskih disciplina na nastavu na sveučilišnoj razini i na pedagošku izobrazbu", Croatian Journal of Education, vol.20, br. 4, str. 1261-1298, 2018. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.2718
Puni tekst: engleski, pdf (657 KB) str. 1261-1298 preuzimanja: 160* citiraj
APA 6th Edition
Aškerc Veniger, K. i Kočar, S. (2018). The Impact of Academic Discipline on University Teaching and Pedagogical Training Courses. Croatian Journal of Education, 20 (4), 1261-1298. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.2718
MLA 8th Edition
Aškerc Veniger, Katarina i Sebastian Kočar. "The Impact of Academic Discipline on University Teaching and Pedagogical Training Courses." Croatian Journal of Education, vol. 20, br. 4, 2018, str. 1261-1298. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.2718. Citirano 22.10.2020.
Chicago 17th Edition
Aškerc Veniger, Katarina i Sebastian Kočar. "The Impact of Academic Discipline on University Teaching and Pedagogical Training Courses." Croatian Journal of Education 20, br. 4 (2018): 1261-1298. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.2718
Harvard
Aškerc Veniger, K., i Kočar, S. (2018). 'The Impact of Academic Discipline on University Teaching and Pedagogical Training Courses', Croatian Journal of Education, 20(4), str. 1261-1298. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.2718
Vancouver
Aškerc Veniger K, Kočar S. The Impact of Academic Discipline on University Teaching and Pedagogical Training Courses. Croatian Journal of Education [Internet]. 2018 [pristupljeno 22.10.2020.];20(4):1261-1298. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.2718
IEEE
K. Aškerc Veniger i S. Kočar, "The Impact of Academic Discipline on University Teaching and Pedagogical Training Courses", Croatian Journal of Education, vol.20, br. 4, str. 1261-1298, 2018. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.2718

Sažetak
Stručno usavršavanje sveučilišnih nastavnika u području vođenja nastavnog procesa, a ne samo u području istraživačkog rada, postalo je u posljednjih nekoliko godina važna tema u razvoju strategije visokog obrazovanja. Postoji relativno ograničen broj istraživanja koja se bave isključivo pedagoškim usavršavanjem sveučilišnih nastavnika, ne uzimajući u obzir akademske discipline i njihov utjecaj na način na koji nastavnici percipiraju različite sastavnice nastavnog procesa koji vode i pedagošku izobrazbu koja je namijenjena njihovu stručnom usavršavanju. U ovom radu prikazujemo razlike između slovenskih nastavnika iz različitih akademskih disciplina s obzirom na njihovo shvaćanje nastavnog procesa i stavove prema pedagoškoj izobrazbi, s pomoću rezultata istraživanja provedenog putem online upitnika. Naši rezultati pokazuju da su nastavnici iz područja mekih znanosti više uključeni u oblike pedagoške izobrazbe od sveučilišnih nastavnika iz područja tvrdih znanosti, osim onih iz poddiscipline zdravstvo. Nastavnici iz područja mekih znanosti, u usporedbi s nastavnicima iz područja tvrdih znanosti, uglavnom smatraju da je kvaliteta njihova nastavnog procesa nešto bolja, a također imaju i malo, ali statistički znatno bolji stav prema pedagoškoj izobrazbi i nastavnom procesu uopće. Nastavnici iz zdravstvene poddiscipline uglavnom su sličniji nastavnicima iz područja mekih znanosti nego onima iz tvrdih znanosti kada se radi o različitim pedagoškim dimenzijama koje su se u istraživanju analizirale. Možemo zaključiti da postoji jasna razlika između nastavnika iz područja mekih i nastavnika iz područja tvrdih znanosti u stavovima i poimanju različitih elemenata nastavnog procesa na sveučilišnoj razini i pedagoškoj izobrazbi općenito (vanjska heterogenost). Međutim, postoji mala razlika između pojedinačnih disciplina (unutarnja homogenost) koju bi trebalo uzeti u obzir kada se uvodi i provodi pedagoška izobrazba za nastavnike u različitim disciplinama na institucionalnoj ili nacionalnoj razini.

Ključne riječi
akademske discipline; stav prema nastavi na sveučilišnoj razini; stručno usavršavanje; sveučilišni nastavnici.

Hrčak ID: 216631

URI
https://hrcak.srce.hr/216631

[engleski]

Posjeta: 472 *