Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.3002

Određivanje stavova budućih učitelja o karakteristikama demokratskih škola

Aybuke Baştürk ; Trabzon University, Institute of Educational Sciences
Taner Altun ; Trabzon University, Fatih Faculty of Education


Puni tekst: hrvatski pdf 252 Kb

str. 1327-1351

preuzimanja: 239

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 252 Kb

str. 1327-1351

preuzimanja: 160

citiraj


Sažetak

Obrazovanje učitelja na razini osposobljavanja budućih učitelja i na razini usavršavanja zaposlenih učitelja ključan je faktor za razvoj demokratskih škola. Obrazovanje budućih učitelja prvi je korak u profesionalnom razvoju učitelja. Stoga bi možda i demokratsko obrazovanje trebalo započeti na toj razini. Upravo je zbog toga važno znati kakva stajališta imaju budući učitelji o demokratskom obrazovanju i o karakteristikama demokratskih škola. Cilj ovoga istraživanja jest proučiti percepciju budućih učitelja primarnoga obrazovanja o demokratskom obrazovanju i o osnovnim karakteristikama demokratskih škola. Istraživanje je oblikovano u okviru kvalitativnoga pristupa istraživanju. Skupina koja je sudjelovala u istraživanju sastojala se od šest budućih učitelja primarnoga obrazovanja koji su upisani u četvrtu godinu programa za obrazovanje učitelja na učiteljskom fakultetu. Za dobivanje podataka koristio se polustrukturirani intervju. Podatci su analizirani primjenom metode „analize sadržaja“. Rezultati istraživanja pokazuju da budući učitelji koncipiraju pojam demokracija različitim riječima i na osnovi njihovih iskustava; štoviše, budući učitelji nisu u potpunosti usvojili pojam demokracija. Nadalje, prema stavovima budućih učitelja, demokratsko obrazovanje može se ostvariti putem tematskog i praktičnog učenja. Savjetuje se da tvorci obrazovne politike budu u potpunosti osviješteni o atmosferi demokratskih škola te da se kurikul tematski osmišljava, što uključuje demokratičnost na svim razinama postignuća.

Ključne riječi

budući učitelji primarnoga obrazovanja; demokratsko obrazovanje; demokratske škole.

Hrčak ID:

216634

URI

https://hrcak.srce.hr/216634

Datum izdavanja:

28.12.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.082 *