hrcak mascot   Srce   HID

Politehnika : Časopis za tehnički odgoj i obrazovanje, Vol. 2 No. 2, 2018.

Izvorni znanstveni članak

Preferencije učenika kao polazište za organizaciju i strukturiranje nastave općeg tehničkog odgoja i obrazovanja

Darko Suman   ORCID icon orcid.org/0000-0002-0558-5031 ; Osnovna škola Vladimira Nazora, Pazin
Damir Purković   ORCID icon orcid.org/0000-0002-2046-3972 ; Sveučilište u Rijeci

Puni tekst: hrvatski, PDF (1 MB) str. 29-42 preuzimanja: 0* citiraj
APA 6th Edition
Suman, D. i Purković, D. (2018). Preferencije učenika kao polazište za organizaciju i strukturiranje nastave općeg tehničkog odgoja i obrazovanja. Politehnika, 2 (2), 29-42. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/216870
MLA 8th Edition
Suman, Darko i Damir Purković. "Preferencije učenika kao polazište za organizaciju i strukturiranje nastave općeg tehničkog odgoja i obrazovanja." Politehnika, vol. 2, br. 2, 2018, str. 29-42. https://hrcak.srce.hr/216870. Citirano 18.02.2019.
Chicago 17th Edition
Suman, Darko i Damir Purković. "Preferencije učenika kao polazište za organizaciju i strukturiranje nastave općeg tehničkog odgoja i obrazovanja." Politehnika 2, br. 2 (2018): 29-42. https://hrcak.srce.hr/216870
Harvard
Suman, D., i Purković, D. (2018). 'Preferencije učenika kao polazište za organizaciju i strukturiranje nastave općeg tehničkog odgoja i obrazovanja', Politehnika, 2(2), str. 29-42. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/216870 (Datum pristupa: 18.02.2019.)
Vancouver
Suman D, Purković D. Preferencije učenika kao polazište za organizaciju i strukturiranje nastave općeg tehničkog odgoja i obrazovanja. Politehnika [Internet]. 2018 [pristupljeno 18.02.2019.];2(2):29-42. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/216870
IEEE
D. Suman i D. Purković, "Preferencije učenika kao polazište za organizaciju i strukturiranje nastave općeg tehničkog odgoja i obrazovanja", Politehnika, vol.2, br. 2, str. 29-42, 2018. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/216870. [Citirano: 18.02.2019.]

Sažetak
Preferencije učenika prema nastavnom predmetu važno su polazište za planiranje, pripremanje i strukturiranje nastave. Zbog dinamike tehničko-tehnološkog razvoja, preferencije učenika postaju neizostavni čimbenik za operacionalizaciju nastave općeg tehničkog obrazovanja. U tom je smislu provedeno istraživanje kako bi se odredila struktura preferencija učenika prema tehničkim sadržajima i aktivnostima te razlike u preferencijama s obzirom na karakteristična obilježja skupine. Istraživanje je provedena na uzorku učenika osnovne škole (N = 699) u dobi od 11 do 15 godina. U svrhu istraživanja, korišten je redizajnirani PATT upitnik, iz kojeg su izdvojeni interesi učenika prema tehničkim sadržajima i vrstama aktivnosti. Kao karakteristična obilježja skupine izdvojeni su dob i spol učenika. Rezultati istraživanja ukazuju na težnje učenika za intenziviranjem praktičnog rada, vježbi, ali i teorijskih sadržaja u nastavi. Utvrđeno je da se zanimanje učenika za sadržaje znatno mijenja tijekom sazrijevanja, od tehničkog crtanja u 5. razredu do robotske tehnologije u 8. razredu. Interesi se razlikuju i s obzirom na spol učenika, pri čemu su djevojčice sklonije tehničkom crtanju, dok dječaci preferiraju robotiku, te obradu drva i metala. Poželjna struktura naglašava potrebu prilagodbe nastave tehničkog područja spolu i dobi učenika, te je indikativna svijest učenika o važnosti praktičnih aktivnosti za vlastiti razvoj.

Hrčak ID: 216870

URI
https://hrcak.srce.hr/216870

[engleski]

Posjeta: 0 *