hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

SNAGE I SLABOSTI CRKVENIH MEDIJA U SLOVAČKOJ

Terézia Rončáková ; Filozofski fakultet, Katoličko sveučilište, Ružomberok, Slovačka

Puni tekst: engleski, pdf (467 KB) str. 206-215 preuzimanja: 156* citiraj
APA 6th Edition
Rončáková, T. (2018). STRENGTHS AND WEAKNESSES OF THE CHURCH MEDIA IN SLOVAKIA. Informatologia, 51 (3-4), 206-215. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/217571
MLA 8th Edition
Rončáková, Terézia. "STRENGTHS AND WEAKNESSES OF THE CHURCH MEDIA IN SLOVAKIA." Informatologia, vol. 51, br. 3-4, 2018, str. 206-215. https://hrcak.srce.hr/217571. Citirano 28.02.2020.
Chicago 17th Edition
Rončáková, Terézia. "STRENGTHS AND WEAKNESSES OF THE CHURCH MEDIA IN SLOVAKIA." Informatologia 51, br. 3-4 (2018): 206-215. https://hrcak.srce.hr/217571
Harvard
Rončáková, T. (2018). 'STRENGTHS AND WEAKNESSES OF THE CHURCH MEDIA IN SLOVAKIA', Informatologia, 51(3-4), str. 206-215. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/217571 (Datum pristupa: 28.02.2020.)
Vancouver
Rončáková T. STRENGTHS AND WEAKNESSES OF THE CHURCH MEDIA IN SLOVAKIA. Informatologia [Internet]. 2018 [pristupljeno 28.02.2020.];51(3-4):206-215. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/217571
IEEE
T. Rončáková, "STRENGTHS AND WEAKNESSES OF THE CHURCH MEDIA IN SLOVAKIA", Informatologia, vol.51, br. 3-4, str. 206-215, 2018. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/217571. [Citirano: 28.02.2020.]

Sažetak
Autorica analizira jake i slabe točke crkvenih medija u Slovačkoj. Njezini zaključci temelje se na više od deset dosadašnjih istraživanja na području Crkve i medija, realiziranih na Katoličkom sveučilištu u Ruzomberoku, Slovačka. Tvrdi da su slovački crkveni mediji isključivo pastoralni, namjerno se povlačeći u funkciju evangelizacije. Marginalni pokušaji evangelizacije (kao u Radio Lumnu krajem 1990-ih) nisu uspjeli. To, između ostalog, znači da se ne bave novinarstvom u svom izvornom smislu. Oni djeluju kao tijela za odnose s javnošću biskupskih konferencija i kao produžetak duhovne službe crkve vjernicima. Nadležni donositelji odluka (tj. Crkvena hijerarhija) nisu voljni subvencionirati medij evangelizacije, jer je trenutno prihvaćena doktrina koristiti „vlastiti“ medijski prostor za širenje vlastitih poruka. Stoga se otvaranje složenih tema, koje pokrivaju pluralnost mišljenja i poticanje rasprave, smatra štetnim. Ova je funkcija posljednjih godina zamijenjena komercijalnim projektom Konzervativnog dnevnika Postoj, ali to nije ni crkveni ni vjerski medij. Kao što pokazuju istraživanja, sporni su i zahtjevi vjerovanja publike za neovisni kritički medij u Crkvi. Publika je - bez obzira na dob - podijeljena između publike službenih crkvenih medija i pristojnih sekularnih medija. Između ove dvije skupine postoji relativno snažan antagonizam.

Ključne riječi
mediji; Crkva; publika; diverzifikacija; novinari; utjecaj

Hrčak ID: 217571

URI
https://hrcak.srce.hr/217571

[engleski]

Posjeta: 268 *