hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Odgoj za dijalog kao preduvjet mira. Kršćanska perspektiva odgoja za dijalog

Klara Ćavar ; Teološko-katehetski odjel Sveučilišta u Zadru
Vikica Vujica ; Teološko-katehetski odjel Sveučilišta u Zadru

Puni tekst: hrvatski, PDF (124 KB) str. 52-68 preuzimanja: 182* citiraj
APA 6th Edition
Ćavar, K. i Vujica, V. (2018). Odgoj za dijalog kao preduvjet mira. Kršćanska perspektiva odgoja za dijalog. Magistra Iadertina, 13 (1), 52-68. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/217841
MLA 8th Edition
Ćavar, Klara i Vikica Vujica. "Odgoj za dijalog kao preduvjet mira. Kršćanska perspektiva odgoja za dijalog." Magistra Iadertina, vol. 13, br. 1, 2018, str. 52-68. https://hrcak.srce.hr/217841. Citirano 09.07.2020.
Chicago 17th Edition
Ćavar, Klara i Vikica Vujica. "Odgoj za dijalog kao preduvjet mira. Kršćanska perspektiva odgoja za dijalog." Magistra Iadertina 13, br. 1 (2018): 52-68. https://hrcak.srce.hr/217841
Harvard
Ćavar, K., i Vujica, V. (2018). 'Odgoj za dijalog kao preduvjet mira. Kršćanska perspektiva odgoja za dijalog', Magistra Iadertina, 13(1), str. 52-68. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/217841 (Datum pristupa: 09.07.2020.)
Vancouver
Ćavar K, Vujica V. Odgoj za dijalog kao preduvjet mira. Kršćanska perspektiva odgoja za dijalog. Magistra Iadertina [Internet]. 2018 [pristupljeno 09.07.2020.];13(1):52-68. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/217841
IEEE
K. Ćavar i V. Vujica, "Odgoj za dijalog kao preduvjet mira. Kršćanska perspektiva odgoja za dijalog", Magistra Iadertina, vol.13, br. 1, str. 52-68, 2018. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/217841. [Citirano: 09.07.2020.]

Sažetak
U članku se govori o ulozi Crkve u odgoju te njenom doprinosu međureligijskom dijalogu odgojem. Prvi dio rada donosi pitanje pristupa Crkve dijalogu, osobito zadnjih pedeset-šezdeset godina. Polazeći od enciklike Pacem in terris pape Ivana XXIII., preko uloge koju je imao Drugi vatikanski koncil u otvaranju Crkve prema svijetu i drugim religijama, pa do današnjeg stava Crkve i uloge koju ima papa Franjo u promicanju mira i dijaloga, autorice predstavljaju opredjeljenje Crkve za dijalog, svjesne da je dijalog – iako se na njemu snažno inzistira – u krizi. Drugi dio rada promišlja pitanje laika i odgoja za dijalog, to jest koju ulogu Crkva daje laicima u odgoju te kako odgajati za dijalog, koji u našem vremenu velikih migracija i globalizacije ima posebnu ulogu. Stoga se govori o dijalogu na „dvije razine“: teološkoj – ili dijalogu stručnjaka – koji ima više podvrsta, te životnom dijalogu – koji se događa u svakodnevici svih ljudi ukoliko su spremni otvoriti se nepoznatom. U ovom drugom tipu dijaloga škola, obrazovanje i odgoj, imaju značajnu ulogu.

Ključne riječi
dijalog; kultura; odgoj; mladi; katoličke škole

Hrčak ID: 217841

URI
https://hrcak.srce.hr/217841

Posjeta: 330 *