hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Uloga izražavanja emocija i suočavanja sa stresom vezanim uz školu u percepciji raspoloženja i tjelesnih simptoma adolescenata

Barbara Kalebić-Maglica   ORCID icon orcid.org/0000-0002-6278-5582 ; Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet u Rijeci

Puni tekst: hrvatski, pdf (284 KB) str. 1-26 preuzimanja: 4.744* citiraj
APA 6th Edition
Kalebić-Maglica, B. (2007). Uloga izražavanja emocija i suočavanja sa stresom vezanim uz školu u percepciji raspoloženja i tjelesnih simptoma adolescenata. Psihologijske teme, 16 (1), 1-26. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/20384
MLA 8th Edition
Kalebić-Maglica, Barbara. "Uloga izražavanja emocija i suočavanja sa stresom vezanim uz školu u percepciji raspoloženja i tjelesnih simptoma adolescenata." Psihologijske teme, vol. 16, br. 1, 2007, str. 1-26. https://hrcak.srce.hr/20384. Citirano 27.09.2021.
Chicago 17th Edition
Kalebić-Maglica, Barbara. "Uloga izražavanja emocija i suočavanja sa stresom vezanim uz školu u percepciji raspoloženja i tjelesnih simptoma adolescenata." Psihologijske teme 16, br. 1 (2007): 1-26. https://hrcak.srce.hr/20384
Harvard
Kalebić-Maglica, B. (2007). 'Uloga izražavanja emocija i suočavanja sa stresom vezanim uz školu u percepciji raspoloženja i tjelesnih simptoma adolescenata', Psihologijske teme, 16(1), str. 1-26. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/20384 (Datum pristupa: 27.09.2021.)
Vancouver
Kalebić-Maglica B. Uloga izražavanja emocija i suočavanja sa stresom vezanim uz školu u percepciji raspoloženja i tjelesnih simptoma adolescenata. Psihologijske teme [Internet]. 2007 [pristupljeno 27.09.2021.];16(1):1-26. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/20384
IEEE
B. Kalebić-Maglica, "Uloga izražavanja emocija i suočavanja sa stresom vezanim uz školu u percepciji raspoloženja i tjelesnih simptoma adolescenata", Psihologijske teme, vol.16, br. 1, str. 1-26, 2007. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/20384. [Citirano: 27.09.2021.]

Sažetak
Stres je uobičajen u životima ljudi, pa tako i u životima adolescenata. Istraživanja pokazuju da učestalije doživljavanje stresa doprinosi percepciji izraženijih tjelesnih simptoma kod mladih te da su, za razliku od velikih stresnih životnih događaja, svakodnevne stresne situacije bolji prediktori psihološkoga i Cilj je ovoga istraživanja ispitati odnos između izražavanja emocija, suočavanja sa stresnim situacijama vezanim uz školu, percepcije tjelesnih simptoma i raspoloženja na uzorku adolescenata. Istraživanje je provedeno na uzorku od 545 učenika osnovnih i srednjih škola, a sastojalo se od dva dijela. U prvom su dijelu sudionici ispunjavali Ljestvicu izražavanja emocija, a u drugom su se trebali dosjetiti najstresnije situacije vezane uz školu te procijeniti kako su se suočili s tom situacijom, kako su se nakon nje osjećali i jesu li na sebi percipirali tjelesne simptome u razdoblju od sedam dana nakon doživljenoga stresa. Dobiveni rezultati pokazuju da izbjegavanje unutar kraćih vremenskih perioda dovodi do bolje prilagodbe, tj. pozitivnijega raspoloženja, ali da dugoročno dovodi do negativnijih efekata na zdravlje. Emocijama se usmjereno suočavanje pokazalo kao neadaptivan način suočavanja sa stresnim situacijama vezanim uz školu jer ono doprinosi negativnijem raspoloženju i percepciji većega intenziteta tjelesnih simptoma. Izražavanje je emocija pozitivan prediktor tjelesnoga zdravlja, ali je i važan moderator veza između suočavanja i raspoloženja.

Ključne riječi
adolescencija; stres vezan uz školu; izražavanje emocija; suočavanje; raspoloženja; tjelesni simptomi

Hrčak ID: 20384

URI
https://hrcak.srce.hr/20384

[engleski]

Posjeta: 6.701 *