Paintings from the Donation of Ante Topić Mimara to the Strossmayer Gallery of Old Masters in Sale Catalogues of the Auction House Lempertz from Cologne (1933–1943)
APA 6th Edition Ferenčak, I. (2018). Slike iz donacije Ante Topića Mimare Strossmayerovoj galeriji starih majstora u aukcijskim katalozima kuće Lempertz iz Kölna (1933.–1943.). Peristil, 61 (1), 175-194. https://doi.org/10.17685/Peristil.61.11
MLA 8th Edition Ferenčak, Ivan. "Slike iz donacije Ante Topića Mimare Strossmayerovoj galeriji starih majstora u aukcijskim katalozima kuće Lempertz iz Kölna (1933.–1943.)." Peristil, vol. 61, br. 1, 2018, str. 175-194. https://doi.org/10.17685/Peristil.61.11. Citirano 25.02.2021.
Chicago 17th Edition Ferenčak, Ivan. "Slike iz donacije Ante Topića Mimare Strossmayerovoj galeriji starih majstora u aukcijskim katalozima kuće Lempertz iz Kölna (1933.–1943.)." Peristil 61, br. 1 (2018): 175-194. https://doi.org/10.17685/Peristil.61.11
Harvard Ferenčak, I. (2018). 'Slike iz donacije Ante Topića Mimare Strossmayerovoj galeriji starih majstora u aukcijskim katalozima kuće Lempertz iz Kölna (1933.–1943.)', Peristil, 61(1), str. 175-194. https://doi.org/10.17685/Peristil.61.11
Vancouver Ferenčak I. Slike iz donacije Ante Topića Mimare Strossmayerovoj galeriji starih majstora u aukcijskim katalozima kuće Lempertz iz Kölna (1933.–1943.). Peristil [Internet]. 2018 [pristupljeno 25.02.2021.];61(1):175-194. https://doi.org/10.17685/Peristil.61.11
IEEE I. Ferenčak, "Slike iz donacije Ante Topića Mimare Strossmayerovoj galeriji starih majstora u aukcijskim katalozima kuće Lempertz iz Kölna (1933.–1943.)", Peristil, vol.61, br. 1, str. 175-194, 2018. [Online]. https://doi.org/10.17685/Peristil.61.11
Sažetak Through the analysis of sale catalogues of the auction house Lempertz from Cologne published during the Third Reich, the author identifies ten paintings later donated to the Strossmayer Gallery of Old Masters by Ante Topić Mimara. The paper presents new findings connected to the circumstances of their sale and gives an overview of Topić’s collecting activity and acquisitions. Apart from provenance-related issues, the author offers art historical analyses of paintings in question, with special regard to problems of their attribution.