APA 6th Edition Jurčević Lozančić, A. (2018). NEW PARADIGMS OF UNDERSTANDING A CHILD, QUALITY OF CHILDHOOD AND CHILDHOOD INSTITUTIONALIZATION. Život i škola, LXIV (1), 11-17. https://doi.org/10.32903/zs.64.1.1
MLA 8th Edition Jurčević Lozančić, Anka. "NEW PARADIGMS OF UNDERSTANDING A CHILD, QUALITY OF CHILDHOOD AND CHILDHOOD INSTITUTIONALIZATION." Život i škola, vol. LXIV, br. 1, 2018, str. 11-17. https://doi.org/10.32903/zs.64.1.1. Citirano 27.02.2021.
Chicago 17th Edition Jurčević Lozančić, Anka. "NEW PARADIGMS OF UNDERSTANDING A CHILD, QUALITY OF CHILDHOOD AND CHILDHOOD INSTITUTIONALIZATION." Život i škola LXIV, br. 1 (2018): 11-17. https://doi.org/10.32903/zs.64.1.1
Harvard Jurčević Lozančić, A. (2018). 'NEW PARADIGMS OF UNDERSTANDING A CHILD, QUALITY OF CHILDHOOD AND CHILDHOOD INSTITUTIONALIZATION', Život i škola, LXIV(1), str. 11-17. https://doi.org/10.32903/zs.64.1.1
Vancouver Jurčević Lozančić A. NEW PARADIGMS OF UNDERSTANDING A CHILD, QUALITY OF CHILDHOOD AND CHILDHOOD INSTITUTIONALIZATION. Život i škola [Internet]. 2018 [pristupljeno 27.02.2021.];LXIV(1):11-17. https://doi.org/10.32903/zs.64.1.1
IEEE A. Jurčević Lozančić, "NEW PARADIGMS OF UNDERSTANDING A CHILD, QUALITY OF CHILDHOOD AND CHILDHOOD INSTITUTIONALIZATION", Život i škola, vol.LXIV, br. 1, str. 11-17, 2018. [Online]. https://doi.org/10.32903/zs.64.1.1
Sažetak Prema suvremenom shvaćanju dijete je cjelovito biće, ono je aktivni subjekt vlastitoga odgoja i obrazovanja, znatiželjno je i kompetentno biće koje ima raznovrsne interese, mogućnosti, znanja, razumijevanja i koje, vođeno prirođenom znatiželjom, istražuje svijet oko sebe i aktivno stječe znanja. Te nove paradigme utjecale su na izmjenu shvaćanja djeteta i njegovoga djetinjstva koje nije samo pripremna faza za budući život već je životno razdoblje koje ima svoje vrijednosti i kulturu. Djetinjstvo je proces koji se kontekstualizira i uvijek je u relaciji s određenim prostorom, vremenom i kulturom te se razlikuje s obzirom na različitost uvjeta i kulture u kojima se ostvaruje. Upravo položaj djeteta, koji su osmislili odrasli, odražava se na cjelokupni odgoj i obrazovanje djeteta, te postaje odlučujući činitelj u određivanju njegovog društvenog i etičkog identiteta. U ovom radu problematiziraju se temeljna stajališta o djetetu i njegovom djetinjstvu, odgoju, razvoju i obrazovanju u obiteljskom i institucionalnom okruženju.