hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad
https://doi.org/10.32903/zs.64.1.5

RAZLIKE U PERCEPCIJI ŠKOLSKE KLIME SREDNJOŠKOLACA S OBZIROM NA OSNIVAČA ŠKOLE

Nena Rončević ; Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet u Rijeci, Odsjek za pedagogiju, Rijeka, Hrvatska
Jelena Beno ; Rijeka, Hrvatska
Nena Vukelić ; Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet u Rijeci, Odsjek za pedagogiju, Rijeka, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (176 KB) str. 59-70 preuzimanja: 175* citiraj
APA 6th Edition
Rončević, N., Beno, J. i Vukelić, N. (2018). RAZLIKE U PERCEPCIJI ŠKOLSKE KLIME SREDNJOŠKOLACA S OBZIROM NA OSNIVAČA ŠKOLE. Život i škola, LXIV (1), 59-70. https://doi.org/10.32903/zs.64.1.5
MLA 8th Edition
Rončević, Nena, et al. "RAZLIKE U PERCEPCIJI ŠKOLSKE KLIME SREDNJOŠKOLACA S OBZIROM NA OSNIVAČA ŠKOLE." Život i škola, vol. LXIV, br. 1, 2018, str. 59-70. https://doi.org/10.32903/zs.64.1.5. Citirano 29.03.2020.
Chicago 17th Edition
Rončević, Nena, Jelena Beno i Nena Vukelić. "RAZLIKE U PERCEPCIJI ŠKOLSKE KLIME SREDNJOŠKOLACA S OBZIROM NA OSNIVAČA ŠKOLE." Život i škola LXIV, br. 1 (2018): 59-70. https://doi.org/10.32903/zs.64.1.5
Harvard
Rončević, N., Beno, J., i Vukelić, N. (2018). 'RAZLIKE U PERCEPCIJI ŠKOLSKE KLIME SREDNJOŠKOLACA S OBZIROM NA OSNIVAČA ŠKOLE', Život i škola, LXIV(1), str. 59-70. https://doi.org/10.32903/zs.64.1.5
Vancouver
Rončević N, Beno J, Vukelić N. RAZLIKE U PERCEPCIJI ŠKOLSKE KLIME SREDNJOŠKOLACA S OBZIROM NA OSNIVAČA ŠKOLE. Život i škola [Internet]. 2018 [pristupljeno 29.03.2020.];LXIV(1):59-70. https://doi.org/10.32903/zs.64.1.5
IEEE
N. Rončević, J. Beno i N. Vukelić, "RAZLIKE U PERCEPCIJI ŠKOLSKE KLIME SREDNJOŠKOLACA S OBZIROM NA OSNIVAČA ŠKOLE", Život i škola, vol.LXIV, br. 1, str. 59-70, 2018. [Online]. https://doi.org/10.32903/zs.64.1.5

Sažetak
Školska klima podrazumijeva relativno trajnu kvalitetu školske okoline nastalu kombinacijom fizičkih i socijalnih čimbenika (poput formalne organizacije, neformalne organizacije, ličnosti sudionika i specifičnosti upravljanja školom, Domović, 2003), a utječe na ponašanje njenih članova. Temelji se na zajedničkoj percepciji ponašanja svih aktera u školi. U ovom radu autorice se bave nekim aspektima percepcije školske klime srednjoškolaca. Istraživanje je provedeno na uzorku od 287 srednjoškolaca iz šest srednjih škola na području Zagreba, Rijeke i Osijeka. Dva su temeljna cilja ovoga rada. Prvi cilj istraživanja bio je ispitati metrijske karakteristike instrumenta Hrvatskog upitnika školske klime za učenike (HUŠK-U, Velki i Kuterovac Jagodić, 2012) na srednjoškolskom uzorku. Potvrđena je jednofaktorska struktura i visoka pouzdanost upitnika za srednjoškolsku populaciju. Drugi cilj rada bio je utvrditi postoji li razlika u percepciji školske klime između državnih škola i škola čiji je osnivač vjerska zajednica s pravom javnosti. Rezultati upućuju na općenito pozitivnu percepciju školske klime na uzorku srednjoškolaca. Iako su na razini lokacije škola obuhvaćenih ovim istraživanjem pronađeni specifični obrasci percepcije školske klime učenika iz državnih škola i škola čiji je osnivač vjerska zajednica s pravom javnosti, na ukupnom uzorku nije pronađena razlika u percepciji školske klime između tih dviju skupina učenika. Pronađena je samo razlika u percepciji školske klime između mlađih i starijih srednjoškolaca. Sukladno s prijašnjim istraživanjima mlađi srednjoškolci percipiraju školsku klimu pozitivnijom od starijih srednjoškolaca.

Ključne riječi
odnos učenik - nastavnik; srednje škole; suvremena škola; školska klima

Hrčak ID: 219661

URI
https://hrcak.srce.hr/219661

[engleski] [njemački]

Posjeta: 336 *