Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.21464/sp33110

Je li afrička feministička moralna epistemologija skrbi razlomljena?

Elvis Imafidon ; Ambrose Alli University, Faculty of Arts, KM 70 Benin Auchi Road, P. M. B 14, NG-ED–310101 Ekpoma


Puni tekst: francuski pdf 362 Kb

str. 165-177

preuzimanja: 450

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 362 Kb

str. 165-177

preuzimanja: 439

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 362 Kb

str. 165-177

preuzimanja: 345

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 362 Kb

str. 165-177

preuzimanja: 304

citiraj


Sažetak

U ovom radu ispitujem do koje se mjere konkretno živo iskustvo i razumijevanje svijeta kod afričkih žena ozbiljno uzima u obzir posljednjih desetljeća u dominantno akademskim afričkim feminističkim diskursima, te usmjerava na njih. Argumentiram da je domorodačka (tradicionalna) afričko-¬feministička perspektiva svijeta bila ponajviše razlomljena suptilnom feministič¬kom epistemološkom pozicijom određenom Zapadom, kolonijalizmom i teorijskom opresijom. Afrički feministi učeni su analizirati feminističke probleme na afričkom prostoru (domaćem i u dijaspori) upravo iz zapadnjačke, kolonijalne perspektive kao superiorne perspektive ženskog iskustva. Preispitujem tu činjenicu usmjeravajući se specifično na afričku domorodačku feminističku moralnu epistemologiju skrbi. Argumentiram da je suvremeni feministički diskurs razlomljen zapadnim i kolonijalnim pozicijama te da se uglavnom zanemaruje perspektiva tradicionalne afričke žene. Dok se tradicionalna teorija znanja o skrbi afričke žene sastoji od njegovanja moralne dužnosti za brigom i uzdržavanjem ljudskog društva, suvremena afrička feministička pozicija takvu moralnu dužnost smatra opresivnom i diskriminacijskom za žene. S tim u vidu, mijenjam usmjerenost s pozicije afričkog feminizma pod utjecajem Zapada da bih ispitao problem patrijarhalnog oportunizma, problema koji možda još ne dobiva dovoljno pozornosti u traganju za zaštitom dostojanstva i dobrobiti afričke žene. Zaključujem da se ključ¬nim feminističkim problemima na afričkim prostorima, poput rasizma, kolonijalizma, društvene i ekonomske jednakosti i seksualnosti, treba pristupiti iz perspektive živog iskustva afričke žene, tako da bi se pojavilo autentično, nerazlomljeno znanje.

Ključne riječi

afrički feminizam; epistemologija skrbi; feminizam; afrička žena; patrijarhalni oportunizam

Hrčak ID:

219847

URI

https://hrcak.srce.hr/219847

Datum izdavanja:

6.11.2018.

Podaci na drugim jezicima: francuski engleski njemački

Posjeta: 2.553 *