hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31337/oz.74.2.6

Potrošačka kultura i ekonomija identiteta: Potrošački mentaliteti i interdisciplinarna približavanja

Lucija Mihaljević ; Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb, Hrvatska
Borna Jalšenjak   ORCID icon orcid.org/0000-0001-5648-8146 ; Zagrebačka škola ekonomije i managementa, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (117 KB) str. 217-231 preuzimanja: 385* citiraj
APA 6th Edition
Mihaljević, L. i Jalšenjak, B. (2019). Potrošačka kultura i ekonomija identiteta: Potrošački mentaliteti i interdisciplinarna približavanja. Obnovljeni Život, 74. (2.), 217-231. https://doi.org/10.31337/oz.74.2.6
MLA 8th Edition
Mihaljević, Lucija i Borna Jalšenjak. "Potrošačka kultura i ekonomija identiteta: Potrošački mentaliteti i interdisciplinarna približavanja." Obnovljeni Život, vol. 74., br. 2., 2019, str. 217-231. https://doi.org/10.31337/oz.74.2.6. Citirano 04.12.2020.
Chicago 17th Edition
Mihaljević, Lucija i Borna Jalšenjak. "Potrošačka kultura i ekonomija identiteta: Potrošački mentaliteti i interdisciplinarna približavanja." Obnovljeni Život 74., br. 2. (2019): 217-231. https://doi.org/10.31337/oz.74.2.6
Harvard
Mihaljević, L., i Jalšenjak, B. (2019). 'Potrošačka kultura i ekonomija identiteta: Potrošački mentaliteti i interdisciplinarna približavanja', Obnovljeni Život, 74.(2.), str. 217-231. https://doi.org/10.31337/oz.74.2.6
Vancouver
Mihaljević L, Jalšenjak B. Potrošačka kultura i ekonomija identiteta: Potrošački mentaliteti i interdisciplinarna približavanja. Obnovljeni Život [Internet]. 2019 [pristupljeno 04.12.2020.];74.(2.):217-231. https://doi.org/10.31337/oz.74.2.6
IEEE
L. Mihaljević i B. Jalšenjak, "Potrošačka kultura i ekonomija identiteta: Potrošački mentaliteti i interdisciplinarna približavanja", Obnovljeni Život, vol.74., br. 2., str. 217-231, 2019. [Online]. https://doi.org/10.31337/oz.74.2.6

Sažetak
Rad predstavlja doprinos raspravama o potrošačkoj kulturi u hrvatskom kontekstu. Uspoređujući paradigmu ekonomije identiteta kako se ona pojavljuje u ekonomskoj teoriji na prijelazu milenija, s antropološkim konceptima poput objektivizacije kulture, ukusa kao sredstva društvenoga razlikovanja i potrošnje kao izraza hijerarhije vrijednosti, ilustriraju se interdisciplinarna približavanja koja postuliraju klasičan kulturno–antropološki pojam identiteta u ekonomske analize. Na temelju narativnih empirijskih podataka prikazuje se kreativan karakter identifikacijskih procesa i nužnost pripisivanja performativnoga značenja ekonomskim praksama.

Ključne riječi
ekonomija identiteta; potrošačka kultura; procesi identifikacije; socioekonomska struktura; objektivizacija; robna kuća; trgovački centar

Hrčak ID: 219969

URI
https://hrcak.srce.hr/219969

[engleski]

Posjeta: 724 *