Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31141/zrpfs.2019.56.132.271

The legal aspects of ambush marketing

Tone Jagodic ; Olympic Committee of Slovenia, Ljubljana, Slovenia
Zlatko Mateša ; Zagrebačka škola ekonomije i managementa, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 253 Kb

str. 271-284

preuzimanja: 1.472

citiraj


Sažetak

Kako je sponzorstvo vitalni alat za nove izvore novca za sport, važno je postaviti određene standarde koji bi trebali biti strogo zaštićeni. Pojava ambush marketinga predstavlja aktivnost koja može naškoditi suštini sponzorstva. Može imati brojne oblike, ali u biti, to je napad na ekskluzivitet koji većina komercijalnih partnera sporta traži i želi, u ograničenoj mjeri, dobiti. Ekskluzivnost sponzora je element sponzorstva koji najčešće napadaju parazitske tvrtke. Mediji (posebno TV) igraju odlučujuću ulogu javnog mnijenja u vezi s povezivanjem sponzora i sponzoriranog subjekta. Očito je da se ovaj oblik prikrivenog marketinga (ili marketinga iz zasjede) može obaviti samo namjerno, a ne nemarno. U nekim njegovim slučajevima vidljivo je sudjelovanje sportaša. Sportaš bi trebao biti svjestan svojih odgovornosti: treba postojati precizan pregled obveza u raznim sponzorskim ugovorima sa sponzorima sportaša i njihovim timovima kako bi se izbjegla “unutarnja” zasjeda. Jedan od najvažnijih čimbenika je utvrđivanje odnosa između sponzora sportaša i sponzora njegovog (nacionalnog) tima. Većina sportskih organizacija (klubovi, nacionalni savezi, NOK-ovi, međunarodne federacije, MOO) su u poziciji da ne mogu preživjeti bez sponzorskih sredstava. Zbog toga je važno raditi sa svojim sportašima na različitim razinama kako bi se spriječili trgovci iz zasjede da koriste sportaše kako bi mnogo naštetili u odnosu s službenim sponzorima. Pravna zaštita od marketinga u zasedi od vitalne je važnosti za različite vrste sponzorstava i potpora. Prevencija i neposredan odgovor na pokušaje ambush marketinga ključni su jer su sponzori izuzetno osjetljivi i pažljivo prate način ponašanja sportaša u ovim slučajevima.Donošenje posebnih zakona protiv ambush marketinga predstavlja vrlo korisnu pravnu podršku organizatorima sportskih natjecanja. Vrlo je važno da sponzori i drugi nositelji prava imaju aktivnu politiku registracije i zaštite svih prava intelektualnog vlasništva vezanih uz sportski događaj.

Ključne riječi

sponzorstvo; ekskluzivnost; sponzor; sportaš; olimpijski; prava intelektualnog vlasništva; sporazum

Hrčak ID:

220101

URI

https://hrcak.srce.hr/220101

Datum izdavanja:

14.5.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.550 *