Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

ATRIBUTI POVEZANI S TIPOVIMA SPORTAŠA U MAĐARSKOJ

László Csóka ; University of Pécs, Faculty of Business and Economics, Pécs, Hungary
Mária Törőcsik ; University of Pécs, Faculty of Business and Economics, Pécs, Hungary
Péter Németh ; University of Pécs, Faculty of Business and Economics, Pécs, Hungary


Puni tekst: engleski pdf 570 Kb

str. 13-24

preuzimanja: 282

citiraj


Sažetak

Smatramo važnim ispitati kako ljudi razmišljaju o različitim tipovima sportaša i kakve kvalitete im pridaju. Stoga smo sportaše podijelili u pet različitih tipova: oni koji se sportom bave iz hobija, profesionalni individualni sportaši, profesionalni timski sportaši, nefizički i e-sport sportaši. U našem istraživanju ispitali smo karakteristike koje su povezane s tipovima sportaša, što je jedinstveno u literaturi o sportskoj potrošnji. Članovi društva različito doživljavaju različite tipove sportaša. Istraživanje karakteristika ovih tipova može značajno pomoći tvrtkama u svakodnevnom radu na sportskom tržištu kako bi odredili različite ciljne segmente i kako bi ih na odgovarajući način pozicionirali. Studija podržava ovo stajalište predstavljanjem rezultata istraživanja na uzorku od 2000 ispitanika, stanovnika Mađarske u dobi od 15 do 74 godine rađeno kako bi istražili karakteristike sportskih tipova koje društvo smatra karakterističnim. Istraživanje se provodi u okviru Projekta EFOP-3.6.2-16-2017-003. Korespondencijskom analizom (correespondence analysis - CA) utvrdili smo da su atributi povezani sa svakim tipom sportaša odvojeni jedan od drugog. Dok su neki od ispitivanih atributa jasno povezani s određenim tipom, drugi ne pokazuju takav uvjerljivi odnos. Na temelju naših nalaza, tipovi sportaša koji se sportom bave iz hobija bili su povezani s atributima “slobodnog” i “skromnog”. Atributi „visokog poštovanja“, „brzog“, „bogatog“ i „uspješnog“ povezane su s tipom profesionalnog sportaša pojedinca, dok je tip profesionalnog sportaša u timu povezana s „poštovanjem“, „avanturama“, „zanimljivim“ život “i„ obratite pozornost na druge “. Među ispitivanim tipovima, nefizički sportaš bio je povezan s najviše atributa, koje su bile “pošten”, “radost”, “imaju dobar provod”, “žene” i “kreativnost”. Tip sportaša e-sporta najviše se razlikovala od ostalih vrsta, što je usko povezano s atributom “modernog”. Pretpostavili smo da daljnja analiza asocijacija daje vrijedne informacije, primjerice fokusiranje na određene segmente društva tijekom obrade. Međutim, analiza prema dobi, spolu, sportskim navikama, prihodima kućanstva pokazala je samo minimalne razlike između asocijacija u vezi s vrstama sportaša.

Ključne riječi

sportska potrošnja; sportski marketing; tipovi sportaša; korespondencijska analiza; correspondence analysis - CA

Hrčak ID:

220178

URI

https://hrcak.srce.hr/220178

Datum izdavanja:

30.4.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 863 *