hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

POLOŽAJ STUDENATA NA SVEUČILIŠTU U SVJETLU ANALIZE KVALITETE NASTAVE

Jasminka LEDIĆ
Vesna KOVAČ
Branko RAFAJAC

Puni tekst: hrvatski, pdf (202 KB) str. 619-937 preuzimanja: 478* citiraj
APA 6th Edition
LEDIĆ, J., KOVAČ, V. i RAFAJAC, B. (1998). POLOŽAJ STUDENATA NA SVEUČILIŠTU U SVJETLU ANALIZE KVALITETE NASTAVE. Društvena istraživanja, 7 (4-5 (36-37)), 619-937. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/20461
MLA 8th Edition
LEDIĆ, Jasminka, et al. "POLOŽAJ STUDENATA NA SVEUČILIŠTU U SVJETLU ANALIZE KVALITETE NASTAVE." Društvena istraživanja, vol. 7, br. 4-5 (36-37), 1998, str. 619-937. https://hrcak.srce.hr/20461. Citirano 03.12.2020.
Chicago 17th Edition
LEDIĆ, Jasminka, Vesna KOVAČ i Branko RAFAJAC. "POLOŽAJ STUDENATA NA SVEUČILIŠTU U SVJETLU ANALIZE KVALITETE NASTAVE." Društvena istraživanja 7, br. 4-5 (36-37) (1998): 619-937. https://hrcak.srce.hr/20461
Harvard
LEDIĆ, J., KOVAČ, V., i RAFAJAC, B. (1998). 'POLOŽAJ STUDENATA NA SVEUČILIŠTU U SVJETLU ANALIZE KVALITETE NASTAVE', Društvena istraživanja, 7(4-5 (36-37)), str. 619-937. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/20461 (Datum pristupa: 03.12.2020.)
Vancouver
LEDIĆ J, KOVAČ V, RAFAJAC B. POLOŽAJ STUDENATA NA SVEUČILIŠTU U SVJETLU ANALIZE KVALITETE NASTAVE. Društvena istraživanja [Internet]. 1998 [pristupljeno 03.12.2020.];7(4-5 (36-37)):619-937. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/20461
IEEE
J. LEDIĆ, V. KOVAČ i B. RAFAJAC, "POLOŽAJ STUDENATA NA SVEUČILIŠTU U SVJETLU ANALIZE KVALITETE NASTAVE", Društvena istraživanja, vol.7, br. 4-5 (36-37), str. 619-937, 1998. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/20461. [Citirano: 03.12.2020.]

Sažetak
Ovaj rad iznosi rezultate istraživanja u okviru projekta
“Kvaliteta visokoškolske nastave” koji prikazuju položaj
studenata na sveučilištu, posebice promatran kroz njihov
položaj u nastavi. Upitnikom čiju osnovu čini 15 kriterija
kvalitetne visokoškolske na-stave, ispitanici (203 nastavnika i
469 studenata Sveučilišta u Rijeci) su procjenjivali razliku
između “idealne” nastave (procjena relevantnosti i prinosa
svakog kriterija uspješnoj sveučilišnoj nastavi) i “realne”
nastave (procjena mjere u kojoj se svaki kriterij poštuje u
nastavi na sveučilištu prema mišljenju nastavnika i
studenata). Prema rezultatima istraživanja, procjene
sveučilišnih nastavnika pokazuju statistički značajnu razliku
između “idealnog” i “realnog” u devet od petnaest kriterija.
Kod studenata, razlika je u procjeni razlike “idealnog” i
“realnog” statistički značajna u svakom kriteriju. Indikativni
rezultati s posebnim reperkusijama na praksu mogu se dobiti
kada se uspoređuju procjene “idealnog” i “realnog” stanja
između nastavnika i studenata. Rezultati Mann-Whitneyevog
U testa pokazuju statistički značajne razlike u procjeni
“idealne” nastave u sedam kriterija. Međutim, kad se
procjenjuje “realna” nastavna praksa, postoji statistički
značajna razlika u svakom kriteriju. Kvalitativni pokazatelji
(komentari studenata i nastavnika) uglavnom ukazuju na
“vanjske” probleme koji negativno utječu na nastavu. Ipak,
analiza studentskih komentara ukazuje na to da je moguće
pretpostaviti da dio problema u studiranju proizlazi iz
čimbenika koji se mogu pripisati nastavnicima, a ne odnose
se ponajprije na “vanjske” čimbenike. Kvalitativni pokazatelji
potvrđuju rezultate statističkih testova, pa se može držati da
većina nastavnika ne uviđa važnost ili zanemaruje
komunikaciju sa studentima, ne pokazuje dostatan interes za
studente i njihove probleme, ne uvažava ih, i nije im
spremna pomoći u dostatnoj mjeri.

Hrčak ID: 20461

URI
https://hrcak.srce.hr/20461

[engleski] [njemački]

Posjeta: 949 *