hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21464/mo.26.1.4

Vrijednosti obrazovanja i nastavnički identitet iz učeničke, roditeljske i nastavničke perspektive

Marina Diković   ORCID icon orcid.org/0000-0003-3828-0725 ; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Hrvatska
Marlena Plavšić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-4035-6610 ; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Filozofski fakultet, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (360 KB) str. 7-31 preuzimanja: 864* citiraj
APA 6th Edition
Diković, M. i Plavšić, M. (2019). Vrijednosti obrazovanja i nastavnički identitet iz učeničke, roditeljske i nastavničke perspektive. Metodički ogledi, 26 (1), 7-31. https://doi.org/10.21464/mo.26.1.4
MLA 8th Edition
Diković, Marina i Marlena Plavšić. "Vrijednosti obrazovanja i nastavnički identitet iz učeničke, roditeljske i nastavničke perspektive." Metodički ogledi, vol. 26, br. 1, 2019, str. 7-31. https://doi.org/10.21464/mo.26.1.4. Citirano 05.12.2021.
Chicago 17th Edition
Diković, Marina i Marlena Plavšić. "Vrijednosti obrazovanja i nastavnički identitet iz učeničke, roditeljske i nastavničke perspektive." Metodički ogledi 26, br. 1 (2019): 7-31. https://doi.org/10.21464/mo.26.1.4
Harvard
Diković, M., i Plavšić, M. (2019). 'Vrijednosti obrazovanja i nastavnički identitet iz učeničke, roditeljske i nastavničke perspektive', Metodički ogledi, 26(1), str. 7-31. https://doi.org/10.21464/mo.26.1.4
Vancouver
Diković M, Plavšić M. Vrijednosti obrazovanja i nastavnički identitet iz učeničke, roditeljske i nastavničke perspektive. Metodički ogledi [Internet]. 2019 [pristupljeno 05.12.2021.];26(1):7-31. https://doi.org/10.21464/mo.26.1.4
IEEE
M. Diković i M. Plavšić, "Vrijednosti obrazovanja i nastavnički identitet iz učeničke, roditeljske i nastavničke perspektive", Metodički ogledi, vol.26, br. 1, str. 7-31, 2019. [Online]. https://doi.org/10.21464/mo.26.1.4

Sažetak
U Hrvatskoj i svijetu manji je dio nastavničkoga kadra koji smatra da je nastavnička profesija cijenjena. Većina se autora i autorica slaže da i jačanje nastavničkoga identiteta moglo pomoći podizanju vrijednosti obrazovanja. Ciljevi istraživanja bili su: ispitati na koje načine obrazovanje doprinosi kvaliteti života i koje su prednosti nastavničke profesije, ispitati doživljaj statusa nastavničke profesije i promjena u obrazovnom sustavu te utvrditi motivaciju za nastavničku profesiju. Uzorak je obuhvaćao 74 učenika i učenica osnovnih i srednjih škola, 73 roditelja, 38 studenata i studentica nastavničkih studija te 35 osnovnoškolskih i srednjoškolskih nastavnika i nastavnica. Rezultati se interpretiraju u kontekstu Korthagenovog modela te pokazuju da nastavnici i nastavnice više spominju obilježja nastavničkoga identiteta koja se dotiču temeljnih vrijednosti, dok roditelji i učenici više spominju obilježja ponašanja i kompetencija. Zadaća je inicijalnoga obrazovanja nastavnika i nastavnica poticati mlade na promišljanje o vrijednostima nastavničke profesije jer će time cijeniti i poticati razvijanje vrijednosti nastavničkoga identiteta.

Ključne riječi
nastavnička profesija; Korthagenov model; nastavnici; nastavnički identitet; roditelji; učenici

Hrčak ID: 220875

URI
https://hrcak.srce.hr/220875

[engleski]

Posjeta: 1.575 *