hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad
https://doi.org/10.21464/mo.26.1.5

Demokratsko školsko vođenje: analiza dosadašnjih istraživanja i otvorena pitanja

Monika Pažur   ORCID icon orcid.org/0000-0003-0936-0048 ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska
Vesna Kovač   ORCID icon orcid.org/0000-0002-0575-0543 ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Rijeci, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (403 KB) str. 33-60 preuzimanja: 191* citiraj
APA 6th Edition
Pažur, M. i Kovač, V. (2019). Demokratsko školsko vođenje: analiza dosadašnjih istraživanja i otvorena pitanja. Metodički ogledi, 26 (1), 33-60. https://doi.org/10.21464/mo.26.1.5
MLA 8th Edition
Pažur, Monika i Vesna Kovač. "Demokratsko školsko vođenje: analiza dosadašnjih istraživanja i otvorena pitanja." Metodički ogledi, vol. 26, br. 1, 2019, str. 33-60. https://doi.org/10.21464/mo.26.1.5. Citirano 04.07.2020.
Chicago 17th Edition
Pažur, Monika i Vesna Kovač. "Demokratsko školsko vođenje: analiza dosadašnjih istraživanja i otvorena pitanja." Metodički ogledi 26, br. 1 (2019): 33-60. https://doi.org/10.21464/mo.26.1.5
Harvard
Pažur, M., i Kovač, V. (2019). 'Demokratsko školsko vođenje: analiza dosadašnjih istraživanja i otvorena pitanja', Metodički ogledi, 26(1), str. 33-60. https://doi.org/10.21464/mo.26.1.5
Vancouver
Pažur M, Kovač V. Demokratsko školsko vođenje: analiza dosadašnjih istraživanja i otvorena pitanja. Metodički ogledi [Internet]. 2019 [pristupljeno 04.07.2020.];26(1):33-60. https://doi.org/10.21464/mo.26.1.5
IEEE
M. Pažur i V. Kovač, "Demokratsko školsko vođenje: analiza dosadašnjih istraživanja i otvorena pitanja", Metodički ogledi, vol.26, br. 1, str. 33-60, 2019. [Online]. https://doi.org/10.21464/mo.26.1.5

Sažetak
Razvoj suvremenog demokratskog društva temelji se na integriranju temeljnih demokratskih vrijednosti u sve njegove sfere i dimenzije, pa tako i u područje odgoja i obrazovanja. Ovakvi se zahtjevi stavljaju i pred škole, a pritom se ključna uloga daje ravnatelju, koji je nositelj i voditelj svake inovacije u svojoj školi (Fullan, 2005; 2007; Bush i Middlewood, 2013; Pont, Nusch i Moorman, 2008; Stein, 2015). Jedan od tipova školskog vođenja koji odgovara ovim zahtjevima naziva se demokratsko školsko vođenje, čiji razvoj s jedne strane utječe na razvoj školske kulture koja se temelji na demokratskim vrijednostima i demokratskim normama, dok s druge strane, ono omogućuje svim uključenima, učenicima i odraslima, stjecanje znanja i razvoj vještina koje će ih učiniti aktivnim građanima. Cilj ovoga rada je analizirati dosadašnje spoznaje u području specifičnog tipa školskog vođenja pod nazivom demokratsko školsko vođenje. Posebna pozornost usmjerit će se na teorijsko-praktičnu operacionalizaciju konstrukta demokratskog školskog vođenja u dosadašnjim istraživanjima. Predstavit će se i analizirati istraživanja koja nude odgovore na pitanja zašto razvijati demokratsko školsko vođenje, kako se ono može razvijati te koja je njegova uloga u razvoju demokratske školske zajednice.

Ključne riječi
demokratsko školsko vođenje; demokratske vrijednosti; podijeljeno vođenje; ravnatelj; školska kultura

Hrčak ID: 220876

URI
https://hrcak.srce.hr/220876

[engleski]

Posjeta: 437 *