Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

LJEKARNIČKI MENADŽMENT U HRVATSKOJ

Gordana Dukić orcid id orcid.org/0000-0002-1166-6807 ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet, Odsjek za informacijske znanosti
Davor Medarić ; Prokurist tvrtke Sanitas d.o.o., Babina Greda


Puni tekst: hrvatski pdf 506 Kb

str. 23-51

preuzimanja: 1.135

citiraj


Sažetak

Cilj je ovog rada istražiti učinkovitost menadžmenta i odrediti glavne značajke upravljanja hrvatskim veledrogerijama i ljekarnama. Zaključci su izvedeni na temelju rezultata analize podataka prikupljenih anketiranjem zaposlenika ljekarničkog sektora, pri čemu su ispitane sličnosti i razlike u njihovim stavovima s obzirom na pojedine socio-demografske karakteristike i obilježja tvrtki u kojima rade. U analizi su korištene metode deskriptivne i inferencijalne statistike. Ispitanici su učinkovitost menadžmenta ocijenili s vrlo dobrim, indicirajući da rukovodeći kadar uglavnom uspijeva izvršiti svoju zadaću, ali i da ima prostora za poboljšanje. Rezultati su nadalje pokazali da se nekim aspektima upravljanja posvećuje veća, a drugim, poput planiranja i upravljanja ljudskim potencijalima, manja pozornost, čemu je zasigurno jedan od glavnih razloga nedovoljna kompetentnost menadžmenta. U okviru analize također je utvrđeno da spol, dob, stupanj i područje obrazovanja nisu bitni prediktori razlika, dok se veličina i vrsta tvrtke značajno odražavaju na zaposlenikove stavove o upravljanju. Rukovodeći kadar veledrogerija i ljekarni mora biti spreman za vođenje djelatnika i donošenje odluka u krajnje kompleksnom, promjenjivom i nepredvidivom okruženju. U tom kontekstu, ovaj rad pridonosi razumijevanju i unaprjeđenju procesa upravljanja hrvatskim ljekarničkim tvrtkama.

Ključne riječi

ljekarnički menadžment; učinkovitost; ljekarnički sektor; stavovi zaposlenika; prediktori razlika

Hrčak ID:

221024

URI

https://hrcak.srce.hr/221024

Datum izdavanja:

13.6.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.906 *