hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Obrasci suočavanja s neuspjehom u školi, konzumacija lakih droga i aktivnosti u slobodnom vremenu srednjoškolaca

Petra Anić ; Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Ingrid Brdar ; Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

Puni tekst: hrvatski, pdf (252 KB) str. 99-120 preuzimanja: 2.832* citiraj
APA 6th Edition
Anić, P. i Brdar, I. (2007). Obrasci suočavanja s neuspjehom u školi, konzumacija lakih droga i aktivnosti u slobodnom vremenu srednjoškolaca. Psihologijske teme, 16 (1), 99-120. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/20521
MLA 8th Edition
Anić, Petra i Ingrid Brdar. "Obrasci suočavanja s neuspjehom u školi, konzumacija lakih droga i aktivnosti u slobodnom vremenu srednjoškolaca." Psihologijske teme, vol. 16, br. 1, 2007, str. 99-120. https://hrcak.srce.hr/20521. Citirano 20.09.2021.
Chicago 17th Edition
Anić, Petra i Ingrid Brdar. "Obrasci suočavanja s neuspjehom u školi, konzumacija lakih droga i aktivnosti u slobodnom vremenu srednjoškolaca." Psihologijske teme 16, br. 1 (2007): 99-120. https://hrcak.srce.hr/20521
Harvard
Anić, P., i Brdar, I. (2007). 'Obrasci suočavanja s neuspjehom u školi, konzumacija lakih droga i aktivnosti u slobodnom vremenu srednjoškolaca', Psihologijske teme, 16(1), str. 99-120. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/20521 (Datum pristupa: 20.09.2021.)
Vancouver
Anić P, Brdar I. Obrasci suočavanja s neuspjehom u školi, konzumacija lakih droga i aktivnosti u slobodnom vremenu srednjoškolaca. Psihologijske teme [Internet]. 2007 [pristupljeno 20.09.2021.];16(1):99-120. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/20521
IEEE
P. Anić i I. Brdar, "Obrasci suočavanja s neuspjehom u školi, konzumacija lakih droga i aktivnosti u slobodnom vremenu srednjoškolaca", Psihologijske teme, vol.16, br. 1, str. 99-120, 2007. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/20521. [Citirano: 20.09.2021.]

Sažetak
Cilj je rada bio provjeriti klasifikaciju ispitanika u grupe s obzirom na različite obrasce suočavanja s akademskim stresom, a potom usporediti dobivene grupe prema nekim obilježjima (školski uspjeh, samopoštovanje i anksioznost, način provođenja slobodnog vremena i konzumacija nekih opojnih sredstava).
U ispitivanju je sudjelovalo 270 učenika (75 muških i 192 ženskih ispitanika) srednjih škola, prosječne dobi 17.19 godina. Učenici su klasificirani u četiri grupe ovisno o načinu suočavanja s akademskim stresom.
Prva grupa obuhvaća učenike koji su najviše skloni zaboravljanju kao načinu suočavanja sa stresom. Oni najviše konzumiraju alkohol, iako je razlika značajna samo u odnosu na grupu Problem i podrška, a loša je ocjena za njih manje stresna nego za većinu učenika. Učenici iz druge grupe u stresnoj su situaciji usmjereni na
rješavanje problema i traženje socijalne podrške. Oni imaju najviše samopoštovanje, najmanje konzumiraju alkohol i lake droge, a više slobodnog vremena posvećuju aktivnostima vezanim uz kulturu ili druženju s braćom i sestrama. Treća grupa obuhvaća učenike koji malo koriste bilo koju strategiju suočavanja sa stresom. Njima loša ocjena nije jako stresna, nemaju visoku anksioznost i imaju dosta visoko samopoštovanje. U slobodno se vrijeme najviše bave sportom, najmanje izlaze i malo vremena posvećuju kulturi. Za učenike u četvrtoj grupi, koji najviše koriste emocijama usmjereno suočavanje i traže podršku, dobivanje je loše ocjene najviše stresno. Imaju najvišu anksioznost i najmanje samopoštovanje, najviše konzumiraju lake droge i dosta puše. U slobodno vrijeme više izlaze od ostalih učenika.

Ključne riječi
suočavanje sa stresom; lake droge; aktivnosti u slobodnom vremenu; srednjoškolci (adolescenti)

Hrčak ID: 20521

URI
https://hrcak.srce.hr/20521

[engleski]

Posjeta: 4.730 *