hrcak mascot   Srce   HID

Book Review
https://doi.org/10.20471/may.2019.55.01.07

Prekomjerno zijevanje uzrokovano Sertralinom

Daniela Petrić ; Klinika za psihijatriju KBC Rijeka, Rijeka, Hrvatska
Marija Vučić Peitl ; Klinika za psihijatriju KBC Rijeka, Rijeka, Hrvatska
Joško Prološčić ; Klinika za psihijatriju KBC Rijeka, Rijeka, Hrvatska
Vjekoslav Peitl ; Klinika za psihijatriju KBC Sestre milosrdnice, Zagreb, Hrvatska

Fulltext: english, pdf (398 KB) pages 85-88 downloads: 76* cite
APA 6th Edition
Petrić, D., Vučić Peitl, M., Prološčić, J. & Peitl, V. (2019). Sertraline Induced Excessive Yawning. Archives of Psychiatry Research, 55 (1), 85-88. https://doi.org/10.20471/may.2019.55.01.07
MLA 8th Edition
Petrić, Daniela, et al. "Sertraline Induced Excessive Yawning." Archives of Psychiatry Research, vol. 55, no. 1, 2019, pp. 85-88. https://doi.org/10.20471/may.2019.55.01.07. Accessed 17 Nov. 2019.
Chicago 17th Edition
Petrić, Daniela, Marija Vučić Peitl, Joško Prološčić and Vjekoslav Peitl. "Sertraline Induced Excessive Yawning." Archives of Psychiatry Research 55, no. 1 (2019): 85-88. https://doi.org/10.20471/may.2019.55.01.07
Harvard
Petrić, D., et al. (2019). 'Sertraline Induced Excessive Yawning', Archives of Psychiatry Research, 55(1), pp. 85-88. https://doi.org/10.20471/may.2019.55.01.07
Vancouver
Petrić D, Vučić Peitl M, Prološčić J, Peitl V. Sertraline Induced Excessive Yawning. Archives of Psychiatry Research [Internet]. 2019 [cited 2019 November 17];55(1):85-88. https://doi.org/10.20471/may.2019.55.01.07
IEEE
D. Petrić, M. Vučić Peitl, J. Prološčić and V. Peitl, "Sertraline Induced Excessive Yawning", Archives of Psychiatry Research, vol.55, no. 1, pp. 85-88, 2019. [Online]. https://doi.org/10.20471/may.2019.55.01.07

Abstracts
Pozadina: Iako postoji sve veći znanstveni interes za istraživanjem neurofiziologije zijevanja, ono i dalje predstavlja znanstvenu zagonetku jer je točan mehanizam nastanka još uvijek nepoznat. Abnormalno
i prekomjerno zijevanje se javlja u brojnih bolesti i poremećaja, no posebice u psihijatrijskih i neuroloških poremećaja, te kao nuspojava raznih medikamenata. Ispitanici: Prikazat ćemo slučaj četrdesetdvogodišnje žene kod koje je došlo do razvoja prekomjernog zijevanja kao nuspojave liječenja sertralinom. Rasprava: Iako su točni mehanizmi nastanka zijevanja još uvijek nepoznati, za nekoliko neurotransmitera i neuropeptida se smatra da igraju važnu ulogu u neurofiziologiji zijevanja, posebice monoamini serotonin i dopamin. U skladu s time, prekomjerno zijevanje je zabilježeno kao nuspojava u određenom broju bolesnika liječenih većinom novijih serotonergički aktivnih antidepresiva. Zaključak: Sam fenomen zijevanja, a posebice zijevanje kao posljedica nuspojave liječenja antidepresivima, treba dobiti na značenju kao i druge nuspojave, te može biti predmetom proučavanja kako patofiziologije bolesti, tako i djelovanja drugih lijekova u ljudi.

Keywords
prekomjerno zijevanje; sertralin; nuspojava; prikaz slučaja

Hrčak ID: 221176

URI
https://hrcak.srce.hr/221176

[english]

Visits: 164 *