hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad
https://doi.org/10.22598/zefzg.2019.1.33

Ekonomija dijeljenja: Poslovni model budućnosti?

Vedran Brozović
Filip Hrastić
Luka Meštrović
Hrvoje Bilić
Dora Naletina   ORCID icon orcid.org/0000-0002-6275-7039 ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Kristina Petljak ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (2 MB) str. 33-61 preuzimanja: 171* citiraj
APA 6th Edition
Brozović, V., Hrastić, F., Meštrović, L., Bilić, H., Naletina, D. i Petljak, K. (2019). Ekonomija dijeljenja: Poslovni model budućnosti? . Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 17 (1), 33-61. https://doi.org/10.22598/zefzg.2019.1.33
MLA 8th Edition
Brozović, Vedran, et al. "Ekonomija dijeljenja: Poslovni model budućnosti? ." Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, vol. 17, br. 1, 2019, str. 33-61. https://doi.org/10.22598/zefzg.2019.1.33. Citirano 06.12.2019.
Chicago 17th Edition
Brozović, Vedran, Filip Hrastić, Luka Meštrović, Hrvoje Bilić, Dora Naletina i Kristina Petljak. "Ekonomija dijeljenja: Poslovni model budućnosti? ." Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu 17, br. 1 (2019): 33-61. https://doi.org/10.22598/zefzg.2019.1.33
Harvard
Brozović, V., et al. (2019). 'Ekonomija dijeljenja: Poslovni model budućnosti? ', Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 17(1), str. 33-61. https://doi.org/10.22598/zefzg.2019.1.33
Vancouver
Brozović V, Hrastić F, Meštrović L, Bilić H, Naletina D, Petljak K. Ekonomija dijeljenja: Poslovni model budućnosti? . Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu [Internet]. 2019 [pristupljeno 06.12.2019.];17(1):33-61. https://doi.org/10.22598/zefzg.2019.1.33
IEEE
V. Brozović, F. Hrastić, L. Meštrović, H. Bilić, D. Naletina i K. Petljak, "Ekonomija dijeljenja: Poslovni model budućnosti? ", Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, vol.17, br. 1, str. 33-61, 2019. [Online]. https://doi.org/10.22598/zefzg.2019.1.33

Sažetak
Ekonomija dijeljenja predstavlja nove poslovne modele u kojem pojedinci više nemaju isključivo ulogu potrošača, već dvojaku funkciju korisnika i pružatelja usluga. Netradicionalan oblik poslovanja donosi pogodnosti poput povoljnijih cijena, fleksibilnijeg radnog vremena, no ima i svoje nedostatke kao što su nestabilnost osobnih primanja radnika te niža zaštita radničkih prava. Ekonomija dijeljenja već je prisutna u brojnim sektorima poput smještaja, prijevoza, obavljanja kućanskih poslova i pružanja profesionalnog savjetovanja te financijskih usluga. Ukupna je vrijednost tržišta ekonomije dijeljenja prema analizama čak 250 milijardi američkih dolara, dok se procjenjuje da će do 2025. godine ona iznositi čak 335 milijardi eura. U ovom se radu daje sveobuhvatan pregled područja ekonomije dijeljenja, razrađuje se pitanje definicije ekonomije dijeljenja u akademskom, poslovnom i regulatornom okruženju, analiziraju se prednosti i nedostatci ekonomije dijeljenja te se opisuju uloge svih sudionika u ekonomiji dijeljenja: korisnika usluga, pružatelja usluga i posredničkih digitalnih platformi.

Ključne riječi
ekonomija dijeljenja; ekonomija suradnje; kolaborativna potrošnja; Airbnb; Uber.

Hrčak ID: 221181

URI
https://hrcak.srce.hr/221181

Posjeta: 330 *