hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad
https://doi.org/10.22598/pi-be/2019.13.1.181

ŠPIJUNAŽA I BUSINESS INTELLIGENCE U SPORTU

Luka Leško ; Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (400 KB) str. 181-195 preuzimanja: 203* citiraj
APA 6th Edition
Leško, L. (2019). ŠPIJUNAŽA I BUSINESS INTELLIGENCE U SPORTU. Poslovna izvrsnost, 13 (1), 181-195. https://doi.org/10.22598/pi-be/2019.13.1.181
MLA 8th Edition
Leško, Luka. "ŠPIJUNAŽA I BUSINESS INTELLIGENCE U SPORTU." Poslovna izvrsnost, vol. 13, br. 1, 2019, str. 181-195. https://doi.org/10.22598/pi-be/2019.13.1.181. Citirano 25.10.2020.
Chicago 17th Edition
Leško, Luka. "ŠPIJUNAŽA I BUSINESS INTELLIGENCE U SPORTU." Poslovna izvrsnost 13, br. 1 (2019): 181-195. https://doi.org/10.22598/pi-be/2019.13.1.181
Harvard
Leško, L. (2019). 'ŠPIJUNAŽA I BUSINESS INTELLIGENCE U SPORTU', Poslovna izvrsnost, 13(1), str. 181-195. https://doi.org/10.22598/pi-be/2019.13.1.181
Vancouver
Leško L. ŠPIJUNAŽA I BUSINESS INTELLIGENCE U SPORTU. Poslovna izvrsnost [Internet]. 2019 [pristupljeno 25.10.2020.];13(1):181-195. https://doi.org/10.22598/pi-be/2019.13.1.181
IEEE
L. Leško, "ŠPIJUNAŽA I BUSINESS INTELLIGENCE U SPORTU", Poslovna izvrsnost, vol.13, br. 1, str. 181-195, 2019. [Online]. https://doi.org/10.22598/pi-be/2019.13.1.181

Sažetak
Politička, ekonomska, društvena i medijska moć sporta odavno je otvorila vrata
obavještajnom djelovanju. Utvrđenim nedostatkom sličnih studija u domeni sporta, rad
je imao dva cilja: 1) pregled slučajeva špijunaže u sportu; 2) identifikacija područja
primjene business intelligence metoda u sportu, s poslovnog i sportskog stajališta.
Pretraživani su znanstveno-stručni članci i zapisi autoritativnih svjetskih medija na
engleskom jeziku. Suprotno prikazanom pregledu slučajeva špijunaže iz domene
nezakonitog prisluškivanja i snimanja sportskih ekipa, provala u informatičke sustave,
prisvajanja tuđe imovine i sl., business intelligence kao legalna metoda daje novu
dimenziju sportskom ekosistemu, omogućujući sportskim organizacijama, savezima i
klubovima stjecanje komparativne prednosti nad konkurencijom. Osim u zakonskom
smislu, prednost business intelligence metoda nad špijunažom počiva i na činjenici da
omogućuje sustavnu, a ne tek periodičnu podršku sportsko-poslovnom procesu stoga se
pretpostavlja kako će uskoro zauzeti važno mjesto u sportskom ekosistemu. Identificirane
su dvije međupovezane razine primjenjivosti business intelligence metoda u sportu, u
svrhu ostvarenja poslovnih rezultata i u svrhu ostvarenja sportskih rezultata. Iako uz
određena ograničenja (pretraživanje materijala isključivo na engleskom jeziku), važnost
studije jest u osvještavanju o metodama nezakonitih špijunskih aktivnosti u sportu u svrhu
njihove prevencije, sprječavanja i sankcioniranja te u identifikaciji područja praktične
primjene business intelligence metoda u sportu (u punom ili djelomičnom opsegu).

Ključne riječi
sportske organizacije; sportski ekosistem; poslovanje; analiza.

Hrčak ID: 221264

URI
https://hrcak.srce.hr/221264

[engleski]

Posjeta: 429 *