Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.22598/pi-be/2019.13.1.57

UTJECAJ SOCIOKULTURNIH ČIMBENIKA NA USPJEŠNOST INTERNACIONALIZACIJE TRGOVINE

Sreten Ćuzović ; Sveučilište u Nišu, Ekonomski fakultet, Niš, Srbija
Svetlana Sokolov Mladenović orcid id orcid.org/0000-0002-9367-4252 ; Sveučilište u Nišu, Ekonomski fakultet, Niš, Srbija
Đorđe Ćuzović ; Visoka poslovna škola strukovnih studija, Novi Sad, Srbija


Puni tekst: engleski pdf 467 Kb

str. 57-76

preuzimanja: 814

citiraj


Sažetak

Za trgovačka društva koja šire svoje poslovanje izvan granica nacionalnog
tržišta, vrlo je važno da poznaju odrednice ili čimbenike koji će ovisiti o uspjehu strategije
internacionalizacije. U proteklih dvadeset godina teorijska i praktična istraživanja uočila
su te čimbenike kao kompleks ekonomskih, političkih, socioloških i kulturnih čimbenika,
od kojih u konačnici ovisi izbor specifičnog tržišta na kojem će djelovati u sljedećem
razdoblju. Osim toga, rezultati istraživanja u ovom području razmatraju faktore
internacionalizacije iz dva ugla, tj. iz ugla nacionalnog tržišta, kao potisne čimbenike
(eng. push factors), te iz ugla novog, stranog tržišta, kao privlačne čimbenike (eng. pull
factors). Cilj ovog rada je ispitati sociokulturne čimbenike internacionalizacije trgovine.
Ti će se čimbenici analizirati u smislu njihovog utjecaja na internacionalizaciju trgovine,
kao i utjecaja internacionalizacije na njih. Osnovna hipoteza koju treba testirati je da
sociokulturni čimbenici utječu na različite aktivnosti međunarodnih trgovinskih lanaca.
Kako bi se testirala hipoteza, provest će se empirijska istraživanja o sociokulturnim
čimbenicima internacionalizacije trgovine na srpskom tržištu.

Ključne riječi

trgovina; maloprodaja; internacionalizacija; sociokulturni čimbenici.

Hrčak ID:

221248

URI

https://hrcak.srce.hr/221248

Datum izdavanja:

17.6.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.783 *