Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

TRŽIŠNA GESTURA REPRODUKCIJE

Tihomir Radić ; Ekonomski fakultet Split


Puni tekst: hrvatski pdf 14.545 Kb

str. 7-20

preuzimanja: 142

citiraj


Sažetak

Istraživanje suvremenog tržišnog poslovanja vodi do spoznaje da proces
društvene reprodukcije povezuju karike binarnih lanaca. Jedan je lanac slijed karika što ih tvore autonomni vlasnički sustavi tako da svako vlasništvo konfirmiraju sredstva za proizvodnju, proces tekućeg rada djelatnosti i proizvodni rezultat. Vlasništvo u interakciji ostvaruju uzajamne funkcije kupnje i prodaje shodno zakonu ponude i potražnje. Drugi lanac formiraju karike tržišne gesture na način da bilo koje proizvodno dobro namijenjena ljudskim potrebama povezuje proizvodnju s interferentnom potrošnjom. Vlasništvo proizvodnje ostvaruje konkretno dobro kao opredmećeni rezultat svoje djelatnosti da bi u vlasništvu potrošnje služio kao sredstvo zadovoljavanja potreba i želja. Znanstvena spoznaja marketinga u suvremenoj teoriji i praksi izvodi se iz činjenice dvoznačnog generiranja reprodukcije kroz binarne lance. Realno polje marketinga u poduzetnom poslovanju je tržišna gestura reprodukcije. Dosljedno se izražava shvaćanjem da marketing povezuje proizvodnju s potrošnjom u cilju maksimalnog zadovoljavanja društva na profitabilan način. Posebno je značajno da prometne transakcije proizvodnih rezultata u sredstva potrošnje između privatnih vlasnika ovdje podliježu zakonu razmjenske raspodjele kao bitnoj odrednici tržišne društvenosti poslovnih subjekata u reprodukciji. Dva su ključna pojma za razumijevanje procesa i rezultata provedenog istraživanja. GESTURA je držanje, stav, vladanje, ponašanje. Otuda se preciznije koncipira kao fleksibilan poredak u permanentnom pokretu koji se upravlja djelovanjem uzajamno opozitnih čimbenika. REPROCESIJA je realno zbivanje procesa istog identiteta što se neprestano ponavlja i teži vlastitoj ravnoteži u okruženju.

Ključne riječi

gestura; reprodukcija; marketing; tržište; reprocesija

Hrčak ID:

222041

URI

https://hrcak.srce.hr/222041

Datum izdavanja:

2.6.1995.

Posjeta: 460 *