hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

SUVREMENI OBLICI MALOPRODAJNE TEHNOLOGIJE

Nikola Knego ; Fakultet za turizam i vanjsku trgovinu Dubrovnik

Puni tekst: hrvatski, pdf (15 MB) str. 137-152 preuzimanja: 86* citiraj
APA 6th Edition
Knego, N. (1997). SUVREMENI OBLICI MALOPRODAJNE TEHNOLOGIJE. Ekonomska misao i praksa, 6 (1), 137-152. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/222449
MLA 8th Edition
Knego, Nikola. "SUVREMENI OBLICI MALOPRODAJNE TEHNOLOGIJE." Ekonomska misao i praksa, vol. 6, br. 1, 1997, str. 137-152. https://hrcak.srce.hr/222449. Citirano 17.09.2021.
Chicago 17th Edition
Knego, Nikola. "SUVREMENI OBLICI MALOPRODAJNE TEHNOLOGIJE." Ekonomska misao i praksa 6, br. 1 (1997): 137-152. https://hrcak.srce.hr/222449
Harvard
Knego, N. (1997). 'SUVREMENI OBLICI MALOPRODAJNE TEHNOLOGIJE', Ekonomska misao i praksa, 6(1), str. 137-152. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/222449 (Datum pristupa: 17.09.2021.)
Vancouver
Knego N. SUVREMENI OBLICI MALOPRODAJNE TEHNOLOGIJE. Ekonomska misao i praksa [Internet]. 1997 [pristupljeno 17.09.2021.];6(1):137-152. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/222449
IEEE
N. Knego, "SUVREMENI OBLICI MALOPRODAJNE TEHNOLOGIJE", Ekonomska misao i praksa, vol.6, br. 1, str. 137-152, 1997. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/222449. [Citirano: 17.09.2021.]

Sažetak
Obrađeni su suvremeni pojavni oblici maloprodaje zasnovani na tehnologiji samoizbora i samoposluživanja. Neki od njih imaju preko stoljetnu tradiciju. Konstatira se da pojavni oblici maloprodajne distribucije imaju svoj životni vijek. Životni vijek novijih pojavnih oblika maloprodaje je sve kraći. Potrebna su sve kraća vremena uvođenja novijih organizacijskih oblika na tržište i dosega njihove pune tržišne zrelosti. Nakon toga njihov tržišni značaj je u opadanju. Rad daje pregled odabranih promjena u maloprodajnoj institucionalnoj strukturi od 1800. do 1990. godine na primjeru maloprodaje SAD. Naglasak je na različitim oblicima poslovnih jedinica u maloprodaji, tipa samoposluživaonica. Izneseni su kriteriji njihove klasifikacije koji nisu svevremeni, a niti su prostorno univerzalno primjenjljivi. Dokaz je analiza poslovanja organizacijskih jedinica 25 vodećih maloprodajnih tvrtki svijeta u 1993. godini. Analiza je potvrdila da je supermarket prodajna tehnologija ostala dominantan oblik maloprodajne tehnologije i u devedesetim godinama
ovog stoljeća. Rad ukazuje na neke suvremene tendencije pojave krupnih
maloprodajnih kapaciteta u razvijenim tržišnim ekonomijama kakvi su:
supercentri i golemi hipermarketi.

Ključne riječi
maloprodajna tehnologija; životni ciklus; prodavaonica; robna kuća; samoposluživaonica; supereta; supermarket; supercentar; hipermarket

Hrčak ID: 222449

URI
https://hrcak.srce.hr/222449

Posjeta: 234 *