Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

MJESTO I ULOGA TEHNOLOGUE U STRATEGIJI TVRTKI

Mirko Marković ; Fakultet za turizam i vanjsku trgovinu Dubrovnik


Puni tekst: hrvatski pdf 24.416 Kb

str. 185-207

preuzimanja: 219

citiraj


Sažetak

U radu je riječ o tehnološkim promjenama koje bitno utječu na rast i razvoj kako pojedinih tvrtki tako i grana i nacionalne ekonomije. Naime, utjecaj tehnologije nije samo od općeg značaja za gospodarstvo i društvo, već i specifičan na što, kako, gdje i kada se proizvodi i prodaje. Tehnologija, dakle, mijenja način ne samo na koji se roba proizvodi, već i na koji se roba i distribuira i promovira. Očito je da tehnologija sve više utječe na sve aspekte života u društvu, pa i samu definiciju kvalitete života. Međutim, treba praviti razliku između tehnološke i proizvodne politike. Proizvodna je politika orijentirana na odluke proizvodnih pogona, veličini pogona i organizaciji proizvodnih procesa. Ona se formulira u okvirima dane tehnologije. Tehnološka politika, s druge strane, uključuje izbor između alternativnih novih tehnologija, kriterija po kojima će se prelaziti na nove proizvode i procese i alokaciju resursa da bi primjena bila uspješna. Dobro formulirana tehnološka politika ukršta se s funkcionalnom politikom proizvodnje, marketinga, financija, istraživanja i razvoja, kao i politikom tvrtke koja se odnosi na fokusiranje proizvod-tržište, alokaciju kadrova i kontrolu.

Ključne riječi

tehnologija; inovacija proizvoda; poslovna funkcija; segmentacija tržišta

Hrčak ID:

222452

URI

https://hrcak.srce.hr/222452

Datum izdavanja:

2.6.1997.

Posjeta: 541 *