hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31192/np.17.2.4

Školovanje u antici - Prema jasnijem razumijevanju obrazovanja i pismenosti u Palestini tijekom 1. stoljeća

Marko Marina ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (187 KB) str. 287-306 preuzimanja: 157* citiraj
APA 6th Edition
Marina, M. (2019). Školovanje u antici - Prema jasnijem razumijevanju obrazovanja i pismenosti u Palestini tijekom 1. stoljeća. Nova prisutnost, XVII (2), 287-306. https://doi.org/10.31192/np.17.2.4
MLA 8th Edition
Marina, Marko. "Školovanje u antici - Prema jasnijem razumijevanju obrazovanja i pismenosti u Palestini tijekom 1. stoljeća." Nova prisutnost, vol. XVII, br. 2, 2019, str. 287-306. https://doi.org/10.31192/np.17.2.4. Citirano 27.02.2020.
Chicago 17th Edition
Marina, Marko. "Školovanje u antici - Prema jasnijem razumijevanju obrazovanja i pismenosti u Palestini tijekom 1. stoljeća." Nova prisutnost XVII, br. 2 (2019): 287-306. https://doi.org/10.31192/np.17.2.4
Harvard
Marina, M. (2019). 'Školovanje u antici - Prema jasnijem razumijevanju obrazovanja i pismenosti u Palestini tijekom 1. stoljeća', Nova prisutnost, XVII(2), str. 287-306. https://doi.org/10.31192/np.17.2.4
Vancouver
Marina M. Školovanje u antici - Prema jasnijem razumijevanju obrazovanja i pismenosti u Palestini tijekom 1. stoljeća. Nova prisutnost [Internet]. 2019 [pristupljeno 27.02.2020.];XVII(2):287-306. https://doi.org/10.31192/np.17.2.4
IEEE
M. Marina, "Školovanje u antici - Prema jasnijem razumijevanju obrazovanja i pismenosti u Palestini tijekom 1. stoljeća", Nova prisutnost, vol.XVII, br. 2, str. 287-306, 2019. [Online]. https://doi.org/10.31192/np.17.2.4

Sažetak
Pitanje Isusova obrazovanja i pismenosti jedno je od najzanimljivijih pitanja u istraživanju povijesnog Isusa. Temeljni cilj ovog članka bio je prikazati kontekst unutar kojeg je Isus iz Nazareta odrastao s obzirom na njegovo obrazovanje i razinu pismenosti. Na temelju niza argumenata članak nastoji pokazati da su školovanje i pismenost u antici imali sasvim drukčije koncepte od onih u suvremenom društvu. Shodno tomu, zaključak članka jest da je razina pismenosti u grčko-rimskom svijetu, ali i na prostoru Palestine tijekom 1. stoljeća, bila izuzetno niska te da izvori ne upućuju na postojanje univerzalne mreže škola koje bi bile dostupne široj populaciji.

Ključne riječi
obrazovanje; Palestina; pismenost; povijesni Isus; škole u antici

Hrčak ID: 222477

URI
https://hrcak.srce.hr/222477

[engleski]

Posjeta: 286 *