hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31192/np.17.2.5

Zastupljenost neformalnog i informalnog učenja u profesionalnom razvoju učitelja

Draženka Skupnjak ; VII. osnovna škola Varaždin, Donji Kućan, Varaždin, Hrvatska
Daria Tot   ORCID icon orcid.org/0000-0002-8530-0875 ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (126 KB) str. 309-321 preuzimanja: 173* citiraj
APA 6th Edition
Skupnjak, D. i Tot, D. (2019). Zastupljenost neformalnog i informalnog učenja u profesionalnom razvoju učitelja. Nova prisutnost, XVII (2), 309-321. https://doi.org/10.31192/np.17.2.5
MLA 8th Edition
Skupnjak, Draženka i Daria Tot. "Zastupljenost neformalnog i informalnog učenja u profesionalnom razvoju učitelja." Nova prisutnost, vol. XVII, br. 2, 2019, str. 309-321. https://doi.org/10.31192/np.17.2.5. Citirano 24.02.2020.
Chicago 17th Edition
Skupnjak, Draženka i Daria Tot. "Zastupljenost neformalnog i informalnog učenja u profesionalnom razvoju učitelja." Nova prisutnost XVII, br. 2 (2019): 309-321. https://doi.org/10.31192/np.17.2.5
Harvard
Skupnjak, D., i Tot, D. (2019). 'Zastupljenost neformalnog i informalnog učenja u profesionalnom razvoju učitelja', Nova prisutnost, XVII(2), str. 309-321. https://doi.org/10.31192/np.17.2.5
Vancouver
Skupnjak D, Tot D. Zastupljenost neformalnog i informalnog učenja u profesionalnom razvoju učitelja. Nova prisutnost [Internet]. 2019 [pristupljeno 24.02.2020.];XVII(2):309-321. https://doi.org/10.31192/np.17.2.5
IEEE
D. Skupnjak i D. Tot, "Zastupljenost neformalnog i informalnog učenja u profesionalnom razvoju učitelja", Nova prisutnost, vol.XVII, br. 2, str. 309-321, 2019. [Online]. https://doi.org/10.31192/np.17.2.5

Sažetak
Temeljni koncept na kojem počiva učiteljev profesionalni razvoj je profesionalno učenje kao cjeloživotan, otvoren, dinamičan i trajan proces različitih oblika formalnog, neformalnog i informalnog učenja. Istraživanja su dugo vremena bila usmjerena na područje formalnog obrazovanja, odnosno institucionalno organizirano učenje. Razvojem koncepta cjeloživotnog učenja u fokus ulaze i drugi oblici obrazovanja i učenja. Različiti modeli i varijacije neformalnog i informalnog učenja međusobno se u mnogim dijelovima isprepliću, a cilj je ovog istraživanja bio utvrđivanje koji su od tih oblika najzastupljeniji u profesionalnom razvoju učitelja razredne nastave. Na uzorku od 506 ispitanika Varaždinske, Međimurske, Koprivničko-križevačke i Bjelovarsko-bilogorske županije utvrđeno je da učitelji najučestalijim oblicima procjenjuju suradnju s drugim učiteljima u školi, neformalne razgovore s kolegama sustručnjacima, sudjelovanje na tečajevima, radionicama ili seminarima izvan škole, ŽSV-a te praćenje medija. Najmanje je zastupljeno sudjelovanje u međuškolskim/međunarodnim projektima i volontiranje. U nekim oblicima neformalnog i informalnog učenja također je utvrđena statistički značajna razlika s obzirom na godine učiteljskog staža i vrstu inicijalnog obrazovanja.

Ključne riječi
neformalno učenje; informalno učenje; učitelji; profesionalni razvoj

Hrčak ID: 222482

URI
https://hrcak.srce.hr/222482

[engleski]

Posjeta: 330 *