Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31192/np.17.2.5

Zastupljenost neformalnog i informalnog učenja u profesionalnom razvoju učitelja

Draženka Skupnjak ; VII. osnovna škola Varaždin, Donji Kućan, Varaždin, Hrvatska
Daria Tot orcid id orcid.org/0000-0002-8530-0875 ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 126 Kb

str. 309-321

preuzimanja: 1.409

citiraj


Sažetak

Temeljni koncept na kojem počiva učiteljev profesionalni razvoj je profesionalno učenje kao cjeloživotan, otvoren, dinamičan i trajan proces različitih oblika formalnog, neformalnog i informalnog učenja. Istraživanja su dugo vremena bila usmjerena na područje formalnog obrazovanja, odnosno institucionalno organizirano učenje. Razvojem koncepta cjeloživotnog učenja u fokus ulaze i drugi oblici obrazovanja i učenja. Različiti modeli i varijacije neformalnog i informalnog učenja međusobno se u mnogim dijelovima isprepliću, a cilj je ovog istraživanja bio utvrđivanje koji su od tih oblika najzastupljeniji u profesionalnom razvoju učitelja razredne nastave. Na uzorku od 506 ispitanika Varaždinske, Međimurske, Koprivničko-križevačke i Bjelovarsko-bilogorske županije utvrđeno je da učitelji najučestalijim oblicima procjenjuju suradnju s drugim učiteljima u školi, neformalne razgovore s kolegama sustručnjacima, sudjelovanje na tečajevima, radionicama ili seminarima izvan škole, ŽSV-a te praćenje medija. Najmanje je zastupljeno sudjelovanje u međuškolskim/međunarodnim projektima i volontiranje. U nekim oblicima neformalnog i informalnog učenja također je utvrđena statistički značajna razlika s obzirom na godine učiteljskog staža i vrstu inicijalnog obrazovanja.

Ključne riječi

neformalno učenje; informalno učenje; učitelji; profesionalni razvoj

Hrčak ID:

222482

URI

https://hrcak.srce.hr/222482

Datum izdavanja:

9.7.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.689 *