hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.31192/np.17.2.7

Participacija učenika putem primjene i procjene uspješnosti MAPS tehnike osobno usmjerenog planiranja – studija slučaja

Tanja Opačak ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Aleksandra Krampač Grljušić ; Osnovna škola Ljudevita Gaja, Osijek, Hrvatska
Marija Lončarić ; Osnovna škola »Žuti brijeg«, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (134 KB) str. 335-349 preuzimanja: 178* citiraj
APA 6th Edition
Opačak, T., Krampač Grljušić, A. i Lončarić, M. (2019). Participacija učenika putem primjene i procjene uspješnosti MAPS tehnike osobno usmjerenog planiranja – studija slučaja. Nova prisutnost, XVII (2), 335-349. https://doi.org/10.31192/np.17.2.7
MLA 8th Edition
Opačak, Tanja, et al. "Participacija učenika putem primjene i procjene uspješnosti MAPS tehnike osobno usmjerenog planiranja – studija slučaja." Nova prisutnost, vol. XVII, br. 2, 2019, str. 335-349. https://doi.org/10.31192/np.17.2.7. Citirano 24.02.2020.
Chicago 17th Edition
Opačak, Tanja, Aleksandra Krampač Grljušić i Marija Lončarić. "Participacija učenika putem primjene i procjene uspješnosti MAPS tehnike osobno usmjerenog planiranja – studija slučaja." Nova prisutnost XVII, br. 2 (2019): 335-349. https://doi.org/10.31192/np.17.2.7
Harvard
Opačak, T., Krampač Grljušić, A., i Lončarić, M. (2019). 'Participacija učenika putem primjene i procjene uspješnosti MAPS tehnike osobno usmjerenog planiranja – studija slučaja', Nova prisutnost, XVII(2), str. 335-349. https://doi.org/10.31192/np.17.2.7
Vancouver
Opačak T, Krampač Grljušić A, Lončarić M. Participacija učenika putem primjene i procjene uspješnosti MAPS tehnike osobno usmjerenog planiranja – studija slučaja. Nova prisutnost [Internet]. 2019 [pristupljeno 24.02.2020.];XVII(2):335-349. https://doi.org/10.31192/np.17.2.7
IEEE
T. Opačak, A. Krampač Grljušić i M. Lončarić, "Participacija učenika putem primjene i procjene uspješnosti MAPS tehnike osobno usmjerenog planiranja – studija slučaja", Nova prisutnost, vol.XVII, br. 2, str. 335-349, 2019. [Online]. https://doi.org/10.31192/np.17.2.7

Sažetak
Polazeći od koncepta inkluzivnog obrazovanja u kojem je aktivna participacija učenika s teškoćama u razvoju i individualizirana podrška od velikog značenja za odgojno obrazovni uspjeh i osobno zadovoljstvo učenika, primijenili smo i pokušali procijeniti uspješnost MAPS tehnike osobno usmjerenog planiranja za učenika 5. razreda osnovne škole. Istraživanje je provedeno kao studija slučaja za jednog učenika s teškoćama u razvoju, sudjelovalo je 14 sudionika, 10 odraslih osoba i četiri učenika 5. razreda, od kojih je jedan učenik s teškoćama. Podaci su prikupljeni intervjuima sa svim sudionicima te opservacijom učenika za kojega je MAPS tehnika primijenjena.
Objedinjavanjem i kvalitativnom obradom podataka dobili smo jasniji uvid u subjektivna iskustva i emocije sudionika koja su razvrstana u pet tematskih područja. Uočen je pozitivan učinak primjene osobno usmjerenog planiranja na dobrobit i kvalitetu života učenika s teškoćama u razvoju (veća prihvaćenost učenika u razrednom okruženju, razvoj učenikovih socijalnih i komunikacijskih vještina, učvršćivanje prijateljstva, druženje u slobodno vrijeme), što može pridonijeti lakšoj prilagodbi učenika na zahtjeve koje postavljaju viši razredi osnovne škole. Provedeno istraživanje ukazuje na važnost primjene MAPS tehnike kao načina individualizirane potpore te istovremeno ističe važnost participacije učenika s teškoćama u razvoju i njegovih vršnjaka u procesu planiranja i provođenju inkluzivne prakse u odgojno-obrazovnom sustavu.

Ključne riječi
inkluzivno obrazovanje; MAPS tehnika; osobno usmjereno planiranje; participacija

Hrčak ID: 222490

URI
https://hrcak.srce.hr/222490

[engleski]

Posjeta: 320 *