Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

ČINITELJI KOJI UTJEČU NA POTROŠAČEV IZBOR PRODAVAONICE

Nikola Knego ; Fakultet za turizam i vanjsku trgovinu Dubrovnik


Puni tekst: hrvatski pdf 16.375 Kb

str. 55-72

preuzimanja: 224

citiraj


Sažetak

U radu se obrađuju činitelji koji utječu na potrošačev izbor prodavaonice.
Naglasak se stavlja na: cijene, izbor, kvalitetu, lokaciju i usluge. Prezentiraju se kvantifikacije njihovog pojedinačnog utjecaja na izbor prodajnog objekta dobivene anketiranjem na maloprodajnom tržištu SAD. Rezultati su pokazali da je cijena ključni činitelj odabira prodavaonice od strane kupaca. Detaljnija analiza podataka pokazuje da je različit utjecaj svakog od spomenutih činitelja kad je riječ o različitim robnim asortimanima i oblicima prodaje. Sve više je prisutan u ekonomskoj teoriji i praksi poslovanja maloprodajnih tvrtki multivarijabilni pristup izboru prodavaonice. U radu se govori o nekim od
modela multivarijabilnog pristupa izboru maloprodajnog objekta. Multivarijabilni modeli izbora maloprodajnog objekta su u funkciji vođenja aktivne poslovne politike managementa tvrtke. Izbor prodavaonice u kojoj potrošač kupuje ima za posljedicu ostvarenje prihoda maloprodajne tvrtke. Izbor maloprodajnog objekta u kojem će se kupovati u funkciji je zadovoljenja potrošačeva cilja. Cilj tvrtke je isto tako i ostvarenje profita. Management maloprodajne tvrtke treba usmjeravati elemente maloprodajnog marketinga kako bi se planirani ciljevi mogli realizirati. Multivarijabilni modeli mogu biti i u funkciji odabira trgovačke robe, te procjene trgovačkog osoblja.

Ključne riječi

potrošač; prodavaonica; multivarijabilni model; izbor; činitelji

Hrčak ID:

222546

URI

https://hrcak.srce.hr/222546

Datum izdavanja:

2.6.1999.

Posjeta: 621 *