Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21464/mo.25.2.2

Važno je ne biti iskren: Uloga humora u filozofiji i moralnom obrazovanju

Stephen Kekoa Miller orcid id orcid.org/0000-0002-6677-0265 ; Oakwood Friends School, Marist College, Poughkeepsie, NY 12603, USA


Puni tekst: engleski pdf 357 Kb

str. 31-48

preuzimanja: 1.158

citiraj


Sažetak

Platon tvrdi da “filozofija počinje s čuđenjem” (Teetet, 155c–d). Istinsko preispitivanje neispitanoga izaziva nesigurnost. Taj osjećaj (strahopoštovanje i čuđenje emocije su koje je možda najteže izazvati) preduvjet je istinskom filozofskom mišljenju. Međutim, paradoksalno, često je upravo nedostatak humora ono što sprječava istinsko čuđenje. Kako bi se izazvala moralna ozbiljnost u studenata uobičajeno je da se nehotice moralni svijet predstavi dosadnijim nego što uistinu jest, dajući svemu ozbiljan predznak; no ništa nije ozbiljno kada je sve ozbiljno.
Ovaj rad istražuje ulogu konceptualnog i tonalnog humora te ovu temu općenitije pozicionira u sferu uloge humora u pedagogiji. U konačnici, prezentacija prikazuje veze s društvenom pravdom i načinima na koje je obrazovna reforma, putem prikaza morala kao ozbiljne teme, propustila priliku za stvaranje čuđenja i poštivanja.

Ključne riječi

humor; filozofsko obrazovanje; etika; moral; sokratska metoda

Hrčak ID:

222573

URI

https://hrcak.srce.hr/222573

Datum izdavanja:

17.4.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.062 *