hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31299/hrri.55.1.3

Odnos usredotočene svjesnosti (mindfulness) i emocionalne kompetentnosti kod adolescenata

Josipa Mihić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-3678-097X ; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko – rehabilitacijski fakultet

Puni tekst: hrvatski, pdf (15 MB) str. 26-39 preuzimanja: 155* citiraj
APA 6th Edition
Mihić, J. (2019). Odnos usredotočene svjesnosti (mindfulness) i emocionalne kompetentnosti kod adolescenata . Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 55 (1), 26-39. https://doi.org/10.31299/hrri.55.1.3
MLA 8th Edition
Mihić, Josipa. "Odnos usredotočene svjesnosti (mindfulness) i emocionalne kompetentnosti kod adolescenata ." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 55, br. 1, 2019, str. 26-39. https://doi.org/10.31299/hrri.55.1.3. Citirano 06.12.2019.
Chicago 17th Edition
Mihić, Josipa. "Odnos usredotočene svjesnosti (mindfulness) i emocionalne kompetentnosti kod adolescenata ." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 55, br. 1 (2019): 26-39. https://doi.org/10.31299/hrri.55.1.3
Harvard
Mihić, J. (2019). 'Odnos usredotočene svjesnosti (mindfulness) i emocionalne kompetentnosti kod adolescenata ', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 55(1), str. 26-39. https://doi.org/10.31299/hrri.55.1.3
Vancouver
Mihić J. Odnos usredotočene svjesnosti (mindfulness) i emocionalne kompetentnosti kod adolescenata . Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2019 [pristupljeno 06.12.2019.];55(1):26-39. https://doi.org/10.31299/hrri.55.1.3
IEEE
J. Mihić, "Odnos usredotočene svjesnosti (mindfulness) i emocionalne kompetentnosti kod adolescenata ", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.55, br. 1, str. 26-39, 2019. [Online]. https://doi.org/10.31299/hrri.55.1.3

Sažetak
Tijekom posljednjih desetak godina u svijetu se intenzivno kreiraju, provode i istražuju programi namijenjeni adolescentima, temeljeni na tehnikama usredotočene svjesnosti (mindfulness), te studije ukazuju na njihov potencijal u prevenciji raznih problema u ponašanju i promociji mentalnog zdravlja. U svrhu boljeg razumijevanja mehanizma njihova djelovanja pojavio se interes za istraživanja koja istražuju odnos dispozicijske usredotočene svjesnosti i emocionalne inteligencije kod pojedinca. Ciljevi istraživanja prikazanog u ovom radu bili su ispitati povezanost različitih dimenzija usredotočene svjesnosti (opažanje, opisivanje, svjesno postupanje, neprosuđivanje i nereaktivnost) i emocionalne kompetentnosti te istražiti relativan doprinos pojedinih dimenzija u objašnjenju emocionalne kompetentnosti kod adolescenata. Istraživanje je provedeno na uzorku od 220 učenika (65.9% muškog spola) srednjih škola Grada Zagreba, prosječne životne dobi od 16 godina. U svrhu ostvarivanja ciljeva istraživanja primijenjen je Petofacetni upitnik usredotočene svjesnosti (Baer i sur., 2006) te Upitnik emocionalne kompetentnosti UEK-15 (Takšić, 1998). Provedene analize ukazale su na prisutnost značajnih korelacija između pojedinih dimenzija usredotočene svjesnosti (opisivanje, nereaktivnost, svjesno postupanje i opažanje) te emocionalne kompetentnosti kod adolescenata. Provedena hijerarhijska regresijska analiza pokazala je kako pojedine dimenzije usredotočene svjesnosti (opisivanje, svjesno postupanje i opažanje) imaju značajan doprinos u objašnjenju emocionalne kompetentnosti kod adolescenata. Rezultati ovog istraživanja mogu pridonijeti kvaliteti kreiranja programa razvoja emocionalnih kompetencija kod adolescenata.

Ključne riječi
usredotočena svjesnost; emocionalna kompetentnost; adolescenti

Hrčak ID: 223063

URI
https://hrcak.srce.hr/223063

[engleski]

Posjeta: 328 *