hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31820/pt.28.2.4

Povezanost pristupa poučavanju s percipiranom samoefikasnosti, zadovoljstvom poslom i životom te emocijama učitelja u osnovnoj školi

Tomislava Vidić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-2040-2667 ; Osnovna škola Remete, Zagreb, Hrvatska
Dubravka Miljković   ORCID icon orcid.org/0000-0002-1616-0792 ; Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, PDF (373 KB) str. 291-312 preuzimanja: 550* citiraj
APA 6th Edition
Vidić, T. i Miljković, D. (2019). Povezanost pristupa poučavanju s percipiranom samoefikasnosti, zadovoljstvom poslom i životom te emocijama učitelja u osnovnoj školi. Psihologijske teme, 28 (2), 291-312. https://doi.org/10.31820/pt.28.2.4
MLA 8th Edition
Vidić, Tomislava i Dubravka Miljković. "Povezanost pristupa poučavanju s percipiranom samoefikasnosti, zadovoljstvom poslom i životom te emocijama učitelja u osnovnoj školi." Psihologijske teme, vol. 28, br. 2, 2019, str. 291-312. https://doi.org/10.31820/pt.28.2.4. Citirano 28.09.2021.
Chicago 17th Edition
Vidić, Tomislava i Dubravka Miljković. "Povezanost pristupa poučavanju s percipiranom samoefikasnosti, zadovoljstvom poslom i životom te emocijama učitelja u osnovnoj školi." Psihologijske teme 28, br. 2 (2019): 291-312. https://doi.org/10.31820/pt.28.2.4
Harvard
Vidić, T., i Miljković, D. (2019). 'Povezanost pristupa poučavanju s percipiranom samoefikasnosti, zadovoljstvom poslom i životom te emocijama učitelja u osnovnoj školi', Psihologijske teme, 28(2), str. 291-312. https://doi.org/10.31820/pt.28.2.4
Vancouver
Vidić T, Miljković D. Povezanost pristupa poučavanju s percipiranom samoefikasnosti, zadovoljstvom poslom i životom te emocijama učitelja u osnovnoj školi. Psihologijske teme [Internet]. 2019 [pristupljeno 28.09.2021.];28(2):291-312. https://doi.org/10.31820/pt.28.2.4
IEEE
T. Vidić i D. Miljković, "Povezanost pristupa poučavanju s percipiranom samoefikasnosti, zadovoljstvom poslom i životom te emocijama učitelja u osnovnoj školi", Psihologijske teme, vol.28, br. 2, str. 291-312, 2019. [Online]. https://doi.org/10.31820/pt.28.2.4

Sažetak

Cilj je ovog istraživanja bio ispitati povezanost pristupa poučavanju sa samoefikasnosti, zadovoljstvom životom i poslom učitelja te u kojoj mjeri učitelji u osnovnoj školi doživljavaju pozitivne i negativne emocije. U istraživanju je sudjelovalo 254 učitelja iz osam zagrebačkih osnovnih škola. Rezultati su pokazali značajne povezanosti između pristupa poučavanja i dimenzija samoefikasnosti učitelja (angažiranost, strategije poučavanja, upravljanje razredom). Zadovoljstvo poslom značajno je povezano sa zadovoljstvom životom i pozitivnim emocijama. Negativne emocije značajno su negativno povezane sa zadovoljstvom poslom i životom. Učitelji koji imaju pristup poučavanja usmjeren na učenika statistički se značajno razlikuju od učitelja s pristupom usmjerenim na učitelja u dimenziji samoefikasnosti (strategije poučavanja) te češće doživljavaju pozitivne emocije: zainteresiranost, uzbuđenost i pozornost. Učitelji razredne nastave pokazali su veću angažiranost u odnosu na učitelje predmetne nastave. Učitelji s više od deset godina radnog iskustva statistički se značajno razlikuju od učitelja s manje godina radnoga iskustva u pristupima poučavanju i samoefikasnosti te češće doživljavaju ponos i budnost. S druge strane, učitelji s deset i manje od deset godina radnoga iskustva češće se osjećaju prestrašeno.

Ključne riječi
pristupi poučavanju; samoefikasnost; zadovoljstvo životom; zadovoljstvo poslom; emocije; učitelji u osnovnoj školi

Hrčak ID: 223183

URI
https://hrcak.srce.hr/223183

[engleski]

Posjeta: 1.163 *