hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.22522/cmr20190139

Medijsko opismenjavanje u osnovnoj školi

Marko Alerić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Martina Kolar Billege ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Vesna Budinski ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (1 MB) str. 50-59 preuzimanja: 269* citiraj
APA 6th Edition
Alerić, M., Kolar Billege, M. i Budinski, V. (2019). Medijsko opismenjavanje u osnovnoj školi. Communication Management Review, 04 (01), 50-59. https://doi.org/10.22522/cmr20190139
MLA 8th Edition
Alerić, Marko, et al. "Medijsko opismenjavanje u osnovnoj školi." Communication Management Review, vol. 04, br. 01, 2019, str. 50-59. https://doi.org/10.22522/cmr20190139. Citirano 02.07.2020.
Chicago 17th Edition
Alerić, Marko, Martina Kolar Billege i Vesna Budinski. "Medijsko opismenjavanje u osnovnoj školi." Communication Management Review 04, br. 01 (2019): 50-59. https://doi.org/10.22522/cmr20190139
Harvard
Alerić, M., Kolar Billege, M., i Budinski, V. (2019). 'Medijsko opismenjavanje u osnovnoj školi', Communication Management Review, 04(01), str. 50-59. https://doi.org/10.22522/cmr20190139
Vancouver
Alerić M, Kolar Billege M, Budinski V. Medijsko opismenjavanje u osnovnoj školi. Communication Management Review [Internet]. 2019 [pristupljeno 02.07.2020.];04(01):50-59. https://doi.org/10.22522/cmr20190139
IEEE
M. Alerić, M. Kolar Billege i V. Budinski, "Medijsko opismenjavanje u osnovnoj školi", Communication Management Review, vol.04, br. 01, str. 50-59, 2019. [Online]. https://doi.org/10.22522/cmr20190139

Sažetak
Medijska pismenost obuhvaća znanje o medijima, ali i recepciju i produkciju medijske poruke. U suvremenom se odgojno-obrazovnom kontekstu, koji podrazumijeva stalnu izloženost djece medijskim sadržajima, pretpostavlja da odgojno-obrazovni programi sadržajno odgovaraju potrebama učenika – primatelja medijskih sadržaja. U radu smo istražili koji su sadržaji predviđeni Nastavnim planom i programom za osnovnu školu (MZOŠ, 2006) i prijedlogom Nacionalnog kurikuluma za Hrvatski jezik (CKR, 2017) te ispitali mišljenje ravnatelja, kao organizatora nastavnoga procesa, o tome koji su učitelji zaduženi za medijsko opismenjavanje u osnovnoj školi. Nadalje u radu problematiziramo inicijalnu osposobljenost nastavnika za nastavu medijske kulture, stavljamo u suodnos pojmove medijska kultura i medijska pismenost te problematiziramo poistovjećivanje uporabe medijskih alata s medijskom pismenošću. Istraživanje je povedeno s pomoću upitnika kojim smo ispitali nositelje medijskoga odgoja i obrazovanja te najčešće zadužene osobe za medijsko opismenjavanje djece u osnovnoj školi. Rezultati istraživanja pokazuju da je 42,19 % ravnatelja (N = 192) nezadovoljno programom medijske kulture u osnovnoj školi, 87,31 % (N = 197) ravnatelja misli da bi djecu trebali medijski odgajati učitelji i odgojitelji uz roditelje te da su u školi najčešće za medijsko opismenjavanje zaduženi učitelji hrvatskoga jezika (55,1 %; N = 187).

Ključne riječi
medijsko opismenjavanje; osnovnoškolsko obrazovanje; digitalni udžbenik

Hrčak ID: 223652

URI
https://hrcak.srce.hr/223652

Posjeta: 401 *