hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.22522/cmr20190140

Percepcija ravnatelja osnovnih škola o važnosti medijske pismenosti u primarnome obrazovanju

Lana Ciboci ; Edward Bernays Visoka škola za komunikacijski menadžment, Zagreb, Hrvatska
Tamara Gazdić-Alerić   ORCID icon orcid.org/0000-0001-5035-1587 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Igor Kanižaj   ORCID icon orcid.org/0000-0002-8807-3655 ; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (1 MB) str. 60-77 preuzimanja: 77* citiraj
APA 6th Edition
Ciboci, L., Gazdić-Alerić, T. i Kanižaj, I. (2019). Percepcija ravnatelja osnovnih škola o važnosti medijske pismenosti u primarnome obrazovanju. Communication Management Review, 04 (01), 60-77. https://doi.org/10.22522/cmr20190140
MLA 8th Edition
Ciboci, Lana, et al. "Percepcija ravnatelja osnovnih škola o važnosti medijske pismenosti u primarnome obrazovanju." Communication Management Review, vol. 04, br. 01, 2019, str. 60-77. https://doi.org/10.22522/cmr20190140. Citirano 05.07.2020.
Chicago 17th Edition
Ciboci, Lana, Tamara Gazdić-Alerić i Igor Kanižaj. "Percepcija ravnatelja osnovnih škola o važnosti medijske pismenosti u primarnome obrazovanju." Communication Management Review 04, br. 01 (2019): 60-77. https://doi.org/10.22522/cmr20190140
Harvard
Ciboci, L., Gazdić-Alerić, T., i Kanižaj, I. (2019). 'Percepcija ravnatelja osnovnih škola o važnosti medijske pismenosti u primarnome obrazovanju', Communication Management Review, 04(01), str. 60-77. https://doi.org/10.22522/cmr20190140
Vancouver
Ciboci L, Gazdić-Alerić T, Kanižaj I. Percepcija ravnatelja osnovnih škola o važnosti medijske pismenosti u primarnome obrazovanju. Communication Management Review [Internet]. 2019 [pristupljeno 05.07.2020.];04(01):60-77. https://doi.org/10.22522/cmr20190140
IEEE
L. Ciboci, T. Gazdić-Alerić i I. Kanižaj, "Percepcija ravnatelja osnovnih škola o važnosti medijske pismenosti u primarnome obrazovanju", Communication Management Review, vol.04, br. 01, str. 60-77, 2019. [Online]. https://doi.org/10.22522/cmr20190140

Sažetak
Ravnatelji su jedni od ključnih nositelja odgojno-obrazovne djelatnosti u školama koji u suradnji sa školskim odborom, učenicima, roditeljima, stručnim suradnicima, ali i vanjskim partnerima mogu presudno utjecati na školski kurikul te kvalitetu i kvantitetu izvannastavnih aktivnosti. S obzirom na to da imaju ključnu ulogu u odgojno-obrazovnom procesu, začuđuje činjenica kako u Hrvatskoj gotovo da i nema istraživanja stavova ravnatelja o raznim pitanjima koja se tiču odgojno-obrazovnoga procesa, a dosad nije napravljeno niti jedno sustavno istraživanje o stavovima ravnatelja o medijskoj pismenosti, medijskom obrazovanju i medijskoj kulturi. Ta nas je činjenica dodatno motivirala da provedemo istraživanje u studenome 2016. u sklopu Stručnoga skupa Obrazovanje i licenciranje ravnatelja Hrvatske udruge ravnatelja osnovnih škola na uzorku od 198 ravnatelja osnovnih škola iz svih dijelova Republike Hrvatske kako bismo utvrdili stavove ravnatelja o važnosti medijske pismenosti u primarnome obrazovanju te da ujedno utvrdimo i to koliko su osnovne škole opremljene medijima, koliko često ravnatelji financijski podupiru dodatna usavršavanja nastavnika o medijima te organiziraju li škole izvannastavne edukacije o medijima za učenike, roditelje, nastavnike i stručne suradnike. Istraživanje je pokazalo kako većina ravnatelja, njih čak 57,3 %, smatra da nakon završetka osnovne škole hrvatski učenici na temelju onoga što su naučili u školi nisu medijski pismene osobe te u posljednjih nekoliko godina roditelji pokazuju povećan interes za medijsku pismenost. Unatoč tome, čak 43,8 % ravnatelja ističe da nikad u posljednjih godinu dana nisu organizirali izvannastavna predavanja o medijima za roditelje, a čak svaki četvrti ravnatelj ističe da se u njihovoj školi nikad ne održavaju predavanja o medijima za nastavnike i stručne suradnike. Pokazalo se i da škole još uvijek nisu dobro tehnički opremljene, što je preduvjet za provedbu medijskoga obrazovanja, budući da je tek 44,2 % ravnatelja istaknulo da u njihovoj školi u svakoj učionici postoje računalo i projektor. Budući da ravnatelji bitno utječu na kvalitetu nastavnoga rada, i oni sami trebali bi imati redovita usavršavanja vezana uz medijsku pismenost kako bi bili pravodobno upoznati s rezultatima najnovijih istraživanja iz toga područja te informirani o novim dostignućima vezanima uz medije koji se brzo razvijaju.

Ključne riječi
medijsko obrazovanje; medijska pismenost; osnovna škola; ravnatelji

Hrčak ID: 223653

URI
https://hrcak.srce.hr/223653

Posjeta: 163 *