hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad
https://doi.org/10.22522/cmr20190142

Uloga medijske pismenosti u samopredodžbi mladih uvjetovanoj medijskim idealima ljepote

Tea Stipan   ORCID icon orcid.org/0000-0002-2196-6459 ; Bruketa & Zinic & Grey, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (1 MB) str. 98-119 preuzimanja: 115* citiraj
APA 6th Edition
Stipan, T. (2019). Uloga medijske pismenosti u samopredodžbi mladih uvjetovanoj medijskim idealima ljepote. Communication Management Review, 04 (01), 98-119. https://doi.org/10.22522/cmr20190142
MLA 8th Edition
Stipan, Tea. "Uloga medijske pismenosti u samopredodžbi mladih uvjetovanoj medijskim idealima ljepote." Communication Management Review, vol. 04, br. 01, 2019, str. 98-119. https://doi.org/10.22522/cmr20190142. Citirano 02.07.2020.
Chicago 17th Edition
Stipan, Tea. "Uloga medijske pismenosti u samopredodžbi mladih uvjetovanoj medijskim idealima ljepote." Communication Management Review 04, br. 01 (2019): 98-119. https://doi.org/10.22522/cmr20190142
Harvard
Stipan, T. (2019). 'Uloga medijske pismenosti u samopredodžbi mladih uvjetovanoj medijskim idealima ljepote', Communication Management Review, 04(01), str. 98-119. https://doi.org/10.22522/cmr20190142
Vancouver
Stipan T. Uloga medijske pismenosti u samopredodžbi mladih uvjetovanoj medijskim idealima ljepote. Communication Management Review [Internet]. 2019 [pristupljeno 02.07.2020.];04(01):98-119. https://doi.org/10.22522/cmr20190142
IEEE
T. Stipan, "Uloga medijske pismenosti u samopredodžbi mladih uvjetovanoj medijskim idealima ljepote", Communication Management Review, vol.04, br. 01, str. 98-119, 2019. [Online]. https://doi.org/10.22522/cmr20190142

Sažetak
Mediji danas čine sastavni dio naše svakodnevice i jedan od najvažnijih načina interakcije s okolinom, što je osobito značajno kod mladih osoba, za koje mediji predstavljaju bitan agens socijalizacije i čimbenik koji utječe na oblikovanje identiteta. Sociokulturni standardi ljepote prikazani u medijima mogu imati značajan utjecaj na samopredodžbu vlastitog izgleda kod mladih, kao i na njihove stavove prema poželjnom izgledu. Rezultati dosad provedenih istraživanja pokazuju kako medijski prikazi ideala ljepote bitno utječu na način na koji mlade osobe percipiraju vlastiti izgled. Pregled dostupne literature na temu pokazao je da kratkoročne intervencije medijske pismenosti djeluju u smislu izazivanja medijskog skepticizma i smanjivanja negativnih učinaka, no da stvarne promjene u stavovima zahtijevaju dugotrajnije intervencije. Cilj ovog preglednog rada jest pružiti podrobni uvid u dosadašnja teorijska i istraživačka postignuća iz područja utjecaja medija na samopredodžbu vlastitog izgleda kod mladih te dati smjernice daljnjem proučavanju važnosti medijske pismenosti u regulaciji zadovoljstva vlastitim tijelom.

Ključne riječi
samopredodžba tijela; medijska pismenost; medijski ideali; utjecaj medija; mladi i mediji

Hrčak ID: 223655

URI
https://hrcak.srce.hr/223655

Posjeta: 244 *