hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.22522/cmr20190146

Edukativna uloga društvenih mreža u medijskom odgoju djeteta

Jelena Diklić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-8183-7667 ; Hrvatska gospodarska komora, Zagreb, Hrvatska
Marija Nakić ; Gradski ured za mjesnu samoupravu Grada Zagreba, Hrvatska
Dajana Šošić ; Hrvatska radiotelevizija, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (1 MB) str. 178-195 preuzimanja: 271* citiraj
APA 6th Edition
Diklić, J., Nakić, M. i Šošić, D. (2019). Edukativna uloga društvenih mreža u medijskom odgoju djeteta. Communication Management Review, 04 (01), 178-195. https://doi.org/10.22522/cmr20190146
MLA 8th Edition
Diklić, Jelena, et al. "Edukativna uloga društvenih mreža u medijskom odgoju djeteta." Communication Management Review, vol. 04, br. 01, 2019, str. 178-195. https://doi.org/10.22522/cmr20190146. Citirano 12.07.2020.
Chicago 17th Edition
Diklić, Jelena, Marija Nakić i Dajana Šošić. "Edukativna uloga društvenih mreža u medijskom odgoju djeteta." Communication Management Review 04, br. 01 (2019): 178-195. https://doi.org/10.22522/cmr20190146
Harvard
Diklić, J., Nakić, M., i Šošić, D. (2019). 'Edukativna uloga društvenih mreža u medijskom odgoju djeteta', Communication Management Review, 04(01), str. 178-195. https://doi.org/10.22522/cmr20190146
Vancouver
Diklić J, Nakić M, Šošić D. Edukativna uloga društvenih mreža u medijskom odgoju djeteta. Communication Management Review [Internet]. 2019 [pristupljeno 12.07.2020.];04(01):178-195. https://doi.org/10.22522/cmr20190146
IEEE
J. Diklić, M. Nakić i D. Šošić, "Edukativna uloga društvenih mreža u medijskom odgoju djeteta", Communication Management Review, vol.04, br. 01, str. 178-195, 2019. [Online]. https://doi.org/10.22522/cmr20190146

Sažetak
Mediji imaju sve veće značenje u socijalizaciji mladog naraštaja pa tako posljednjih tridesetak godina sve više utječu na djetetov razvoj. Najznačajniji utjecaj mediji imaju na proces socijalizacije djeteta, tj. na usvajanje kulturnih vrijednosti, stavova, uvjerenja i društvenih normi. No, ubrzani razvoj masovnih medija u 20. stoljeću promijenio je način života, kao i način na koji djeca uče i provode slobodno vrijeme. Pojava interneta i globalizacija promijenili su svijest, način komuniciranja i međusobne odnose. Internet i društvene mreže postale su dio svakodnevnog života, srušili su granice vremena i prostora, granice spoznaje odavno su prešle okvire zajednice i kulture. Društvene mreže ne koriste se više samo za privatne objave i druženje te za poslovne kontakte i promociju, već sve više postaju relevantan alat za praćenje ključnih vijesti i informacija te za edukativne sadržaje. U radu se istražuje u kojoj mjeri djeca u osnovnim školama u gradu Zagrebu i Dubrovniku koriste društvene mreže poput Facebooka ili Instagrama za razmjenu edukativnih sadržaja, informacija i školskih materijala. Istraživanje je pokazalo da nastankom suvremenih, personaliziranih medija koje djeca koriste, dijete postaje informacija, vijest ili kulturni sadržaj. Učestalim korištenjem „pametnih“ uređaja i interneta djeca su dovedena u stanje veće ovisnosti o medijskim sadržajima, primaju mnoštvo beskorisnih informacija, nepouzdanih vijesti, manjak kulture, mogućnost plagiranja pa i medijskog nasilja. Na taj se način djeca, kao najranjivija skupina društva, dovode u podređeni položaj naspram medija. Edukacija je nužna kako bi se djecu osposobilo za ispravno korištenje društvenih mreža.

Ključne riječi
društvene mreže; edukacija; djeca

Hrčak ID: 223676

URI
https://hrcak.srce.hr/223676

Posjeta: 635 *