hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

Građanski odgoj i obrazovanje kroz obrazovnu politiku Europske unije: slučaj Hrvatske

Matej Sever
Mateja Horvat

Puni tekst: hrvatski, pdf (127 KB) str. 18-29 preuzimanja: 136* citiraj
APA 6th Edition
Sever, M. i Horvat, M. (2019). Građanski odgoj i obrazovanje kroz obrazovnu politiku Europske unije: slučaj Hrvatske. Diskrepancija, 15 (22/23), 18-29. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/224108
MLA 8th Edition
Sever, Matej i Mateja Horvat. "Građanski odgoj i obrazovanje kroz obrazovnu politiku Europske unije: slučaj Hrvatske." Diskrepancija, vol. 15, br. 22/23, 2019, str. 18-29. https://hrcak.srce.hr/224108. Citirano 29.09.2020.
Chicago 17th Edition
Sever, Matej i Mateja Horvat. "Građanski odgoj i obrazovanje kroz obrazovnu politiku Europske unije: slučaj Hrvatske." Diskrepancija 15, br. 22/23 (2019): 18-29. https://hrcak.srce.hr/224108
Harvard
Sever, M., i Horvat, M. (2019). 'Građanski odgoj i obrazovanje kroz obrazovnu politiku Europske unije: slučaj Hrvatske', Diskrepancija, 15(22/23), str. 18-29. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/224108 (Datum pristupa: 29.09.2020.)
Vancouver
Sever M, Horvat M. Građanski odgoj i obrazovanje kroz obrazovnu politiku Europske unije: slučaj Hrvatske. Diskrepancija [Internet]. 2019 [pristupljeno 29.09.2020.];15(22/23):18-29. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/224108
IEEE
M. Sever i M. Horvat, "Građanski odgoj i obrazovanje kroz obrazovnu politiku Europske unije: slučaj Hrvatske", Diskrepancija, vol.15, br. 22/23, str. 18-29, 2019. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/224108. [Citirano: 29.09.2020.]

Sažetak
Uz odgovore na početna pitanja ovog rada – može li se govoriti o europskoj obrazovnoj politici te koliko su značajne različite europske institucije u oblikovanju i implementaciji obrazovnih politika – otvara se svojevrsna rasprava o važnosti građanskog odgoja i obrazovanja, kako na europskoj tako i na nacionalnoj razini. Tako se, nakon ukazane važnosti obrazovnih politika općenito, prikazuje i veoma važna uloga građanskog odgoja i obrazovanja – najprije iz europske perspektive. Prije rasprave o statusu građanskog odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj, detaljno se definiraju i raslojavaju temeljni pojmovni koncepti – koncept građanstva te koncept naprednog građanstva. Nakon iznesenih temeljnih teorijskih postavki građanskog odgoja i obrazovanja, odnosno onih koje su institucije na europskoj razini prepoznale kao ključne, fokus je usmjeren na stanje u Hrvatskoj. Najprije su ponuđeni razlozi za nužno prepoznavanje građanskog odgoja i obrazovanja kao temeljnog mehanizma učenja za i o demokraciji. Nakon toga, naglasak je stavljen i na specifičnosti „hrvatskog“ građanskog odgoja i obrazovanja u europskom krugu, specifičnosti koje proizlaze iz dugogodišnjeg zanemarivanja ovog koncepta u obrazovnom sustavu. Nakon toga, a umjesto zaključka, jasno su izložene polemike koje se u Hrvatskoj javljaju oko građanskog odgoja i obrazovanja. Naime, probleme se nalazi u mnogim sferama, a ponajviše se koncentriraju na izvođenje te na samu kurikularnu tematiku građanskog odgoja i obrazovanja. Isto tako, u ovom su radu prikazane tri temeljne ideološke kritike građanskog odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj koje se mogu podijeliti na kritike iz klerikalne desnice, kritike s desnice te na kritike upućene od strane libertarijanaca.

Ključne riječi
građanski odgoj i obrazovanje; obrazovna politika; Europska unija; građanstvo

Hrčak ID: 224108

URI
https://hrcak.srce.hr/224108

[engleski]

Posjeta: 324 *