Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3052

Studenti i odgajatelji u igri s djecom: pristup igri posredstvom teorije stanja ega

Aleksandra Šindić ; University of Banja Luka, Faculty of Philosophy, Study Programme for Preschool Education
Tamara Pribisev Beleslin orcid id orcid.org/0000-0001-9367-2866 ; University of Banja Luka, Faculty of Philosophy, Study Programme for Preschool Education


Puni tekst: hrvatski pdf 278 Kb

str. 31-50

preuzimanja: 296

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 278 Kb

str. 31-50

preuzimanja: 386

citiraj


Sažetak

Ovaj rad predstavlja rezultate istraživanja koje je igri pristupilo putem koncepcije transakcijske analize. Cilj istraživanja (n1=61 student, n2=50 odgajatelja) bio je odrediti učestalost pojave stanja ega (Dijete, Odrasla osoba, Roditelj) za vrijeme igre s djecom. Premda se odgajatelji i studenti često koriste svim trima stanjima, rezultati su pokazali kako postoji statistički značajna razlika kod stanja Odrasle osobe u odgajatelja, kao i manjak iskaza stanja Djeteta u studenata. Regresijskom analizom došli smo do spoznaje da stanje Odrasle osobe predviđa sudjelovanje odgajatelja i studenata u igri (β=,245; t=-2,64; p=,009), a t-test je otkrio statistički značajne razlike u srednjim vrijednostima između Odrasle osobe i Djeteta na strani odgajatelja (Odrasla osoba: t=2,718; p=,008; d=,5, Dijete: t=2,167; p=,0032; d=,42). Za vrijeme igre Odrasla se osoba smatra najproduktivnijim temeljem za razvoj igre i zaigranosti. Naglašava se važnost oblikovanja profesionalnog usavršavanja prema razvijanju znanja i analitičkim iskustvima u kontekstu (Odrasla osoba), kao i postizanje spontanosti i poticanje emocija za vrijeme igre (Slobodno dijete).

Ključne riječi

predškolski odgoj i obrazovanje; stanja ega; kompetencije za igru; transakcijska analiza.

Hrčak ID:

224089

URI

https://hrcak.srce.hr/224089

Datum izdavanja:

17.12.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.399 *