Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3326

Postupci prijelaza iz dječjeg vrtića u osnovnu školu

Ivana Visković orcid id orcid.org/0000-0002-4029-044X ; University of Split, Faculty of Humanities and Social Sciences


Puni tekst: engleski pdf 231 Kb

str. 51-75

preuzimanja: 656

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 231 Kb

str. 51-75

preuzimanja: 1.217

citiraj


Sažetak

Prijelaz iz dječjeg vrtića u osnovnu školu tumači se kao proces promjene odgojno-obrazovnog okruženja. Podrazumijeva promjene identiteta djece, odnosa dionika procesa, strategija i oblika učenja, konteksta i svrhovitosti dječje igre, promjenu uloge obitelji i, gotovo u pravilu, povećanje i intenziviranje zahtjeva prema djeci uz istodobno smanjenje dječje autonomije pri odlučivanju o dnevnim aktivnostima. Može doprinijeti razvoju samopouzdanja i početnim akademskim postignućima.
Ovaj rad daje pregled istraživanja mišljenja stručnih radnika u dječjem vrtiću i osnovnoj školi o postojećoj praksi organiziranih postupaka prijelaza i njihovoj značajnosti za djecu. Statistički značajna razlika (p≤,05) procjene sudionika utvrđena je za postupke posjeta djece, individualnog rada s djecom, zajedničkih događanja i pojedinih oblika suradnje. Razgovori s djecom o školi, posjeti djece iz dječjeg vrtića u osnovnu školu i predavanja za roditelje prepoznati su kao najčešće organizirani postupci prijelaza. Izostaje praćenje i dokumentiranje dječjeg razvoja i zajedničko učenje, što su najznačajnije potporne aktivnosti.

Ključne riječi

formalno obrazovanje; otpornost na promjene; potporne aktivnosti; suradnja; zajednice odrastanja

Hrčak ID:

224095

URI

https://hrcak.srce.hr/224095

Datum izdavanja:

17.12.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.621 *