Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3323

Uloga ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja u razvoju socijalne kompetencije romske djece

Adrijana Višnjić Jevtić orcid id orcid.org/0000-0003-3812-7472 ; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education
Goran Lapat orcid id orcid.org/0000-0002-7548-3145 ; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education
Matea Galinec ; Kindergarten “Cvrčak” Čakovec


Puni tekst: hrvatski pdf 171 Kb

str. 77-91

preuzimanja: 363

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 171 Kb

str. 77-91

preuzimanja: 419

citiraj


Sažetak

Istraživanje se temelji na pretpostavci da socijalna kompetencija stečena u ranom djetinjstvu služi kao preduvjet uspješnih društvenih interakcija tijekom osnovnog obrazovanja. Ta vrsta kompetencije može biti izazov za djecu koja dolaze iz marginaliziranih skupina koje su vrlo često izolirane unutar društva.
Cilj istraživanja bio je utvrditi postoji li povezanost duljine boravka u ustanovi ranog i predškolskog odgoja i razvoja socijalnih kompetencija romske djece. Istraživanje je provedeno s učiteljima osnovnih škola koji su procjenjivali socijalnu kompetenciju šezdeset romske djece u drugom razredu. Poduzorci su uključivali tridesetero djece koja su bila uključena u sustav ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja dvije godine i tridesetero djece koja su bila uključena u sustav ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja godinu dana. Rezultati upućuju na to da sudionici često ne pokazuju ona ponašanja koja upućuju na socijalnu kompetenciju. Rezultati istraživanja ne ukazuju na statistički značajnu povezanost između socijalne kompetencije djece i njihove dužine boravka u ustanovi ranog i predškolskog odgoja.

Ključne riječi

deprivirano okruženje; djeca; marginalizirane skupine; socijalno funkcioniranje; ustanove ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja.

Hrčak ID:

224092

URI

https://hrcak.srce.hr/224092

Datum izdavanja:

17.12.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.881 *