hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3022

Glazbeni i likovni senzibilitet odgojitelja kao temelj poticanja dječjeg stvaralačkog izraza

Blaženka Bačlija Sušić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-0984-765X ; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education
Marijana Županić Benić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-7340-3439 ; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education

Puni tekst: hrvatski, pdf (150 KB) str. 93-105 preuzimanja: 117* citiraj
APA 6th Edition
Bačlija Sušić, B. i Županić Benić, M. (2018). Glazbeni i likovni senzibilitet odgojitelja kao temelj poticanja dječjeg stvaralačkog izraza. Croatian Journal of Education, 20 (Sp.Ed.3), 93-105. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3022
MLA 8th Edition
Bačlija Sušić, Blaženka i Marijana Županić Benić. "Glazbeni i likovni senzibilitet odgojitelja kao temelj poticanja dječjeg stvaralačkog izraza." Croatian Journal of Education, vol. 20, br. Sp.Ed.3, 2018, str. 93-105. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3022. Citirano 04.07.2020.
Chicago 17th Edition
Bačlija Sušić, Blaženka i Marijana Županić Benić. "Glazbeni i likovni senzibilitet odgojitelja kao temelj poticanja dječjeg stvaralačkog izraza." Croatian Journal of Education 20, br. Sp.Ed.3 (2018): 93-105. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3022
Harvard
Bačlija Sušić, B., i Županić Benić, M. (2018). 'Glazbeni i likovni senzibilitet odgojitelja kao temelj poticanja dječjeg stvaralačkog izraza', Croatian Journal of Education, 20(Sp.Ed.3), str. 93-105. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3022
Vancouver
Bačlija Sušić B, Županić Benić M. Glazbeni i likovni senzibilitet odgojitelja kao temelj poticanja dječjeg stvaralačkog izraza. Croatian Journal of Education [Internet]. 2018 [pristupljeno 04.07.2020.];20(Sp.Ed.3):93-105. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3022
IEEE
B. Bačlija Sušić i M. Županić Benić, "Glazbeni i likovni senzibilitet odgojitelja kao temelj poticanja dječjeg stvaralačkog izraza", Croatian Journal of Education, vol.20, br. Sp.Ed.3, str. 93-105, 2018. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3022
Puni tekst: engleski, pdf (150 KB) str. 93-105 preuzimanja: 101* citiraj
APA 6th Edition
Bačlija Sušić, B. i Županić Benić, M. (2018). Preschool Teachers’ Sensibility in Music and Visual Arts as a Foundation for Encouraging Creative Expression in Children. Croatian Journal of Education, 20 (Sp.Ed.3), 93-105. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3022
MLA 8th Edition
Bačlija Sušić, Blaženka i Marijana Županić Benić. "Preschool Teachers’ Sensibility in Music and Visual Arts as a Foundation for Encouraging Creative Expression in Children." Croatian Journal of Education, vol. 20, br. Sp.Ed.3, 2018, str. 93-105. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3022. Citirano 04.07.2020.
Chicago 17th Edition
Bačlija Sušić, Blaženka i Marijana Županić Benić. "Preschool Teachers’ Sensibility in Music and Visual Arts as a Foundation for Encouraging Creative Expression in Children." Croatian Journal of Education 20, br. Sp.Ed.3 (2018): 93-105. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3022
Harvard
Bačlija Sušić, B., i Županić Benić, M. (2018). 'Preschool Teachers’ Sensibility in Music and Visual Arts as a Foundation for Encouraging Creative Expression in Children', Croatian Journal of Education, 20(Sp.Ed.3), str. 93-105. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3022
Vancouver
Bačlija Sušić B, Županić Benić M. Preschool Teachers’ Sensibility in Music and Visual Arts as a Foundation for Encouraging Creative Expression in Children. Croatian Journal of Education [Internet]. 2018 [pristupljeno 04.07.2020.];20(Sp.Ed.3):93-105. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3022
IEEE
B. Bačlija Sušić i M. Županić Benić, "Preschool Teachers’ Sensibility in Music and Visual Arts as a Foundation for Encouraging Creative Expression in Children", Croatian Journal of Education, vol.20, br. Sp.Ed.3, str. 93-105, 2018. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3022

Sažetak
Aktivno sudjelovanje u umjetničkim aktivnostima utječe na razvoj djetetove kreativnosti, senzibilizira ga te obogaćuje njegov emocionalni razvoj koji je u današnje vrijeme često zapostavljen zbog neminovnog razvoja i utjecaja tehnologije. Cilj je ovoga rada utvrditi koliko često odgojitelji potiču kreativan izraz djece provođenjem glazbenih i likovnih umjetničkih aktivnosti ovisno o njihovu senzibilitetu i interesu za navedena umjetnička područja, koje razvijaju dodatnim umjetničkim obrazovanjem, posjećivanjem likovnih i glazbenih umjetničkih događanja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 137 odgojitelja, studenata diplomskog studija Ranog i predškolskog odgoja koji su upisom navedenog studija pokazali interes i želju za daljnjim usavršavanjem i razvojem svojih profesionalnih kompetencija. Kao instrument za prikupljanje podataka koristio se anonimni anketni upitnik, konstruiran za potrebe ovog istraživanja. Učestalost provođenja aktivnosti na području glazbene i likovne umjetnosti u vrtiću ovisila je o području umjetnosti kojim su se ispitanici dodatno bavili uz redovito školovanje, ali ne i o trajanju dodatnog umjetničkog obrazovanja. Oni ispitanici koji češće posjećuju likovne izložbe i glazbena umjetnička događanja izjasnili su se da značajno češće provode umjetničke aktivnosti u odnosu na ispitanike koji rjeđe posjećuju takva događanja. Rezultatima ovog istraživanja stječe se uvid u stanje provođenja umjetničkih aktivnosti s djecom rane i predškolske dobi u odgojno-obrazovnoj praksi. Ukazuje se i na važnost senzibiliteta i interesa odgojitelja u umjetničkom području za cjelovit razvoj djece, koji se ostvaruje poticanjem njihova sudjelovanja u umjetničkim aktivnostima od rane dobi.

Ključne riječi
glazbeno stvaralaštvo; likovno stvaralaštvo; odgojitelji; poticanje kreativnosti; rani i predškolski odgoj.

Hrčak ID: 224080

URI
https://hrcak.srce.hr/224080

[engleski]

Posjeta: 371 *