hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3066

Stav učitelja i stručnih suradnika prema primjeni individualiziranog pristupa u radu s učenicima s teškoćama

Jasna Kudek Mirošević ; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education

Puni tekst: hrvatski, pdf (232 KB) str. 133-155 preuzimanja: 88* citiraj
APA 6th Edition
Kudek Mirošević, J. (2018). Stav učitelja i stručnih suradnika prema primjeni individualiziranog pristupa u radu s učenicima s teškoćama. Croatian Journal of Education, 20 (Sp.Ed.3), 133-155. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3066
MLA 8th Edition
Kudek Mirošević, Jasna. "Stav učitelja i stručnih suradnika prema primjeni individualiziranog pristupa u radu s učenicima s teškoćama." Croatian Journal of Education, vol. 20, br. Sp.Ed.3, 2018, str. 133-155. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3066. Citirano 04.07.2020.
Chicago 17th Edition
Kudek Mirošević, Jasna. "Stav učitelja i stručnih suradnika prema primjeni individualiziranog pristupa u radu s učenicima s teškoćama." Croatian Journal of Education 20, br. Sp.Ed.3 (2018): 133-155. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3066
Harvard
Kudek Mirošević, J. (2018). 'Stav učitelja i stručnih suradnika prema primjeni individualiziranog pristupa u radu s učenicima s teškoćama', Croatian Journal of Education, 20(Sp.Ed.3), str. 133-155. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3066
Vancouver
Kudek Mirošević J. Stav učitelja i stručnih suradnika prema primjeni individualiziranog pristupa u radu s učenicima s teškoćama. Croatian Journal of Education [Internet]. 2018 [pristupljeno 04.07.2020.];20(Sp.Ed.3):133-155. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3066
IEEE
J. Kudek Mirošević, "Stav učitelja i stručnih suradnika prema primjeni individualiziranog pristupa u radu s učenicima s teškoćama", Croatian Journal of Education, vol.20, br. Sp.Ed.3, str. 133-155, 2018. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3066
Puni tekst: engleski, pdf (232 KB) str. 133-155 preuzimanja: 75* citiraj
APA 6th Edition
Kudek Mirošević, J. (2018). Perception of Teachers and Expert Associates on the Application of the Individualized Approach in Working with Students with Disabilities. Croatian Journal of Education, 20 (Sp.Ed.3), 133-155. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3066
MLA 8th Edition
Kudek Mirošević, Jasna. "Perception of Teachers and Expert Associates on the Application of the Individualized Approach in Working with Students with Disabilities." Croatian Journal of Education, vol. 20, br. Sp.Ed.3, 2018, str. 133-155. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3066. Citirano 04.07.2020.
Chicago 17th Edition
Kudek Mirošević, Jasna. "Perception of Teachers and Expert Associates on the Application of the Individualized Approach in Working with Students with Disabilities." Croatian Journal of Education 20, br. Sp.Ed.3 (2018): 133-155. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3066
Harvard
Kudek Mirošević, J. (2018). 'Perception of Teachers and Expert Associates on the Application of the Individualized Approach in Working with Students with Disabilities', Croatian Journal of Education, 20(Sp.Ed.3), str. 133-155. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3066
Vancouver
Kudek Mirošević J. Perception of Teachers and Expert Associates on the Application of the Individualized Approach in Working with Students with Disabilities. Croatian Journal of Education [Internet]. 2018 [pristupljeno 04.07.2020.];20(Sp.Ed.3):133-155. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3066
IEEE
J. Kudek Mirošević, "Perception of Teachers and Expert Associates on the Application of the Individualized Approach in Working with Students with Disabilities", Croatian Journal of Education, vol.20, br. Sp.Ed.3, str. 133-155, 2018. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3066

Sažetak
Nacionalni okvirni kurikulum za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje u Republici Hrvatskoj naglašava individualizirani pristup i podršku u skladu s potrebama, interesima i sveukupnim razvojem svakog pojedinog djeteta. To pretpostavlja procjenu, planiranje i primjenu različitih strategija podrške da bi odgojno-obrazovni proces bio učinkovit za svu djecu. S obzirom na to da u svijetu istraživanja o učinkovitosti rada stručnjaka u inkluzivnoj odgojno-obrazovnoj praksi govore o važnosti temeljnih principa i metoda rada (Ford, 2013; Martel, 2009; Obiakor, Harris, Mutua, Rotatori i Algozzine, 2012; Scruggs, Mastropieri i Marshak, 2012), ističe se potreba samoprocjene profesionalaca koji sudjeluju u neposrednom radu s djecom s teškoćama o primjeni individualiziranih metoda, sredstava, oblika i postupaka u nastavi. Stoga je cilj ovoga rada ispitati u kojoj mjeri učitelji i stručni suradnici u redovitim osnovnim školama procjenjuju da je zastupljen, i u kojem obliku, individualizirani pristup učitelja u radu s učenicima s teškoćama. U istraživanju je sudjelovalo 345 učitelja i 40 stručnih suradnika zaposlenih u redovitim osnovnim školama na području Grada Zagreba i Zagrebačke županije. Postavljena je hipoteza da postoji statistički značajna razlika između učitelja i stručnih suradnika u procjeni o zastupljenosti odgovarajuće didaktičko-metodičke podrške za provedbu individualiziranog pristupa na nastavi. Rezultati pokazuju djelomično postojanje razlika između učitelja i stručnih suradnika koje se očituju u njihovu stavu prema zastupljenosti prilagodbe poticaja, perceptivne i spoznajne prilagodbe sadržaja, kao i u planiranju postupaka i aktivnosti za učenike s teškoćama. Takvi rezultati upućuju na potrebu kontinuiranog stručnog usavršavanja za stjecanje specifičnih kompetencija učitelja i stručnih suradnika u radu s učenicima s teškoćama, kao i razvoj i upotrebu novih metodičko-didaktičkih modela podrške u nastavi.

Ključne riječi
didaktičko-metodička podrška; inkluzivna nastava; kompetentni odgojno-obrazovni stručnjaci; nastavne strategije.

Hrčak ID: 224090

URI
https://hrcak.srce.hr/224090

[engleski]

Posjeta: 268 *