hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3036

Matematičko modeliranje prirodnog i društvenog konteksta u predškolsko doba

Dragica Milinković   ORCID icon orcid.org/0000-0003-4970-1660 ; University of East Sarajevo, Faculty of Education in Bijeljina
Milenko Ćurčić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-3825-0641 ; University of East Sarajevo, Faculty of Education in Bijeljina

Puni tekst: hrvatski, pdf (250 KB) str. 157-174 preuzimanja: 56* citiraj
APA 6th Edition
Milinković, D. i Ćurčić, M. (2018). Matematičko modeliranje prirodnog i društvenog konteksta u predškolsko doba. Croatian Journal of Education, 20 (Sp.Ed.3), 157-174. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3036
MLA 8th Edition
Milinković, Dragica i Milenko Ćurčić. "Matematičko modeliranje prirodnog i društvenog konteksta u predškolsko doba." Croatian Journal of Education, vol. 20, br. Sp.Ed.3, 2018, str. 157-174. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3036. Citirano 04.07.2020.
Chicago 17th Edition
Milinković, Dragica i Milenko Ćurčić. "Matematičko modeliranje prirodnog i društvenog konteksta u predškolsko doba." Croatian Journal of Education 20, br. Sp.Ed.3 (2018): 157-174. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3036
Harvard
Milinković, D., i Ćurčić, M. (2018). 'Matematičko modeliranje prirodnog i društvenog konteksta u predškolsko doba', Croatian Journal of Education, 20(Sp.Ed.3), str. 157-174. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3036
Vancouver
Milinković D, Ćurčić M. Matematičko modeliranje prirodnog i društvenog konteksta u predškolsko doba. Croatian Journal of Education [Internet]. 2018 [pristupljeno 04.07.2020.];20(Sp.Ed.3):157-174. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3036
IEEE
D. Milinković i M. Ćurčić, "Matematičko modeliranje prirodnog i društvenog konteksta u predškolsko doba", Croatian Journal of Education, vol.20, br. Sp.Ed.3, str. 157-174, 2018. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3036
Puni tekst: engleski, pdf (250 KB) str. 157-174 preuzimanja: 74* citiraj
APA 6th Edition
Milinković, D. i Ćurčić, M. (2018). Mathematical Modelling of Natural and Social Context at Preschool Level of Education. Croatian Journal of Education, 20 (Sp.Ed.3), 157-174. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3036
MLA 8th Edition
Milinković, Dragica i Milenko Ćurčić. "Mathematical Modelling of Natural and Social Context at Preschool Level of Education." Croatian Journal of Education, vol. 20, br. Sp.Ed.3, 2018, str. 157-174. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3036. Citirano 04.07.2020.
Chicago 17th Edition
Milinković, Dragica i Milenko Ćurčić. "Mathematical Modelling of Natural and Social Context at Preschool Level of Education." Croatian Journal of Education 20, br. Sp.Ed.3 (2018): 157-174. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3036
Harvard
Milinković, D., i Ćurčić, M. (2018). 'Mathematical Modelling of Natural and Social Context at Preschool Level of Education', Croatian Journal of Education, 20(Sp.Ed.3), str. 157-174. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3036
Vancouver
Milinković D, Ćurčić M. Mathematical Modelling of Natural and Social Context at Preschool Level of Education. Croatian Journal of Education [Internet]. 2018 [pristupljeno 04.07.2020.];20(Sp.Ed.3):157-174. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3036
IEEE
D. Milinković i M. Ćurčić, "Mathematical Modelling of Natural and Social Context at Preschool Level of Education", Croatian Journal of Education, vol.20, br. Sp.Ed.3, str. 157-174, 2018. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3036

Sažetak
U radu se ukazuje na važnost matematičkog modeliranja, koje u osnovi rezultira usvajanjem matematičkih pojmova, razvijanjem sposobnosti rješavanja problema i logičko-matematičkog mišljenja. Metodička literatura promatra matematičko modeliranje kao okvir za učenje matematike, u kojem se putem matematičkih sadržaja proučavaju i druge znanosti i područja života. Za djecu predškolskog uzrasta to je svijet u kome žive, u kome svaka nova situacija predstavlja pravi prirodni problem, a matematičko modeliranje novo, životno i društveno iskustvo. Modeliranje u ranoj dobi otkrivajuća je aktivnost koja podrazumijeva matematizaciju realne situacije i stvaranje modela kojim se pažnja djece usredotočuje na različite vrste prikaza odnosa varijabli. Rad se bavi ispitivanjem stavova odgojitelja o njihovim vrijednostima, primjerenosti ranom djetinjstvu i mogućnosti primjene u učenju predškolske matematike. Anketnim upitnikom na uzorku od 197 ispitanika došlo se do rezultata koji potvrđuju pozitivan stav odgajatelja prema modeliranju, ali i nedovoljnu upućenost u teorijske i praktične spoznaje u vezi s temom.

Ključne riječi
logičko-matematičko mišljenje; rano djetinjstvo; sposobnost rješavanja problema; učenje u kontekstu; vizualni modeli

Hrčak ID: 224083

URI
https://hrcak.srce.hr/224083

[engleski]

Posjeta: 221 *