hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3086

Stav roditelja prema partnerstvu roditelja i odgojitelja u hrvatskim predškolskim institucijama

Sanja Skočić Mihić   ORCID icon orcid.org/0000-0001-6985-4213 ; University of Rijeka, Faculty of Teacher Education
Nataša Vlah   ORCID icon orcid.org/0000-0003-3965-0927 ; University of Rijeka, Faculty of Teacher Education
Ana Bošnjak ; Kindergarten “Četiri rijeke”

Puni tekst: hrvatski, pdf (246 KB) str. 199-215 preuzimanja: 106* citiraj
APA 6th Edition
Skočić Mihić, S., Vlah, N. i Bošnjak, A. (2018). Stav roditelja prema partnerstvu roditelja i odgojitelja u hrvatskim predškolskim institucijama. Croatian Journal of Education, 20 (Sp.Ed.3), 199-215. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3086
MLA 8th Edition
Skočić Mihić, Sanja, et al. "Stav roditelja prema partnerstvu roditelja i odgojitelja u hrvatskim predškolskim institucijama." Croatian Journal of Education, vol. 20, br. Sp.Ed.3, 2018, str. 199-215. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3086. Citirano 13.07.2020.
Chicago 17th Edition
Skočić Mihić, Sanja, Nataša Vlah i Ana Bošnjak. "Stav roditelja prema partnerstvu roditelja i odgojitelja u hrvatskim predškolskim institucijama." Croatian Journal of Education 20, br. Sp.Ed.3 (2018): 199-215. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3086
Harvard
Skočić Mihić, S., Vlah, N., i Bošnjak, A. (2018). 'Stav roditelja prema partnerstvu roditelja i odgojitelja u hrvatskim predškolskim institucijama', Croatian Journal of Education, 20(Sp.Ed.3), str. 199-215. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3086
Vancouver
Skočić Mihić S, Vlah N, Bošnjak A. Stav roditelja prema partnerstvu roditelja i odgojitelja u hrvatskim predškolskim institucijama. Croatian Journal of Education [Internet]. 2018 [pristupljeno 13.07.2020.];20(Sp.Ed.3):199-215. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3086
IEEE
S. Skočić Mihić, N. Vlah i A. Bošnjak, "Stav roditelja prema partnerstvu roditelja i odgojitelja u hrvatskim predškolskim institucijama", Croatian Journal of Education, vol.20, br. Sp.Ed.3, str. 199-215, 2018. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3086
Puni tekst: engleski, pdf (246 KB) str. 199-215 preuzimanja: 113* citiraj
APA 6th Edition
Skočić Mihić, S., Vlah, N. i Bošnjak, A. (2018). Parental Perception of Parent-Teacher Partnerships in Croatian Preschool Institutions. Croatian Journal of Education, 20 (Sp.Ed.3), 199-215. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3086
MLA 8th Edition
Skočić Mihić, Sanja, et al. "Parental Perception of Parent-Teacher Partnerships in Croatian Preschool Institutions." Croatian Journal of Education, vol. 20, br. Sp.Ed.3, 2018, str. 199-215. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3086. Citirano 13.07.2020.
Chicago 17th Edition
Skočić Mihić, Sanja, Nataša Vlah i Ana Bošnjak. "Parental Perception of Parent-Teacher Partnerships in Croatian Preschool Institutions." Croatian Journal of Education 20, br. Sp.Ed.3 (2018): 199-215. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3086
Harvard
Skočić Mihić, S., Vlah, N., i Bošnjak, A. (2018). 'Parental Perception of Parent-Teacher Partnerships in Croatian Preschool Institutions', Croatian Journal of Education, 20(Sp.Ed.3), str. 199-215. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3086
Vancouver
Skočić Mihić S, Vlah N, Bošnjak A. Parental Perception of Parent-Teacher Partnerships in Croatian Preschool Institutions. Croatian Journal of Education [Internet]. 2018 [pristupljeno 13.07.2020.];20(Sp.Ed.3):199-215. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3086
IEEE
S. Skočić Mihić, N. Vlah i A. Bošnjak, "Parental Perception of Parent-Teacher Partnerships in Croatian Preschool Institutions", Croatian Journal of Education, vol.20, br. Sp.Ed.3, str. 199-215, 2018. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3086

Sažetak
Unatoč znatnoj teorijskoj i političkoj promociji koncepta partnerstva u inkluzivnim okruženjima, hrvatski se odgojitelji oskudno osposobljavaju za partnersko uključivanje roditelja.
Cilj rada je ispitati roditeljsku percepciju partnerskih odnosa s odgajateljima te utvrditi postoji li povezanost sa socio-demografskim značajkama roditelja i duljinom djetetova pohađanja vrtića. U istraživanju je sudjelovao 271 roditelj djece rane i predškolske dobi. Konstruirana je Skala roditeljske percepcije kvalitetnih partnerskih odnosa. Faktorskom analizom dobivene su tri dimenzije: stav o uzajamnosti u partnerstvu (α = .93; N=14; M=5.48), iskustvo da su odgojitelji pružili podršku u roditeljstvu (α = .92; N=6; M=3.84) i prihvaćanje savjeta odgojitelja u odgoju djeteta (α = .73; N=4; M=5.38). Roditelji percipiraju kako je partnerstvo s odgojiteljima na relativno visokoj razini i razlikuju se u svojim kapacitetima da razviju i održe partnerstvo s odgojiteljima u odnosu na razinu obrazovanja roditelja, duljinu djetetova pohađanja vrtića i učestalost roditeljskog prisustvovanja individualnim informacijama o djetetu. Ulaganje u kvalitetnu komunikaciju i stvaranje povjerenja između roditelja i odgojitelja trebalo bi biti glavni cilj u predškolskim ustanovama.

Ključne riječi
rano djetinjstvo; obitelj; inkluzivno obrazovanje; predškolski odgojitelji.

Hrčak ID: 224091

URI
https://hrcak.srce.hr/224091

[engleski]

Posjeta: 372 *