hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3025

Vrtić kao zaštitni čimbenik u razvoju predškolske djece iz rizičnih skupina: percepcija radnih kapaciteta odgajatelja

Sanja Tatalović Vorkapić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-9170-8455 ; University of Rijeka, Faculty of Teacher Education
Ivana Mihić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-5401-6759 ; University of Novi Sad, Faculty of Philosophy, Department of Psychology
Martina Matovina ; Kindergarten Rijeka

Puni tekst: hrvatski, pdf (247 KB) str. 217-242 preuzimanja: 104* citiraj
APA 6th Edition
Tatalović Vorkapić, S., Mihić, I. i Matovina, M. (2018). Vrtić kao zaštitni čimbenik u razvoju predškolske djece iz rizičnih skupina: percepcija radnih kapaciteta odgajatelja. Croatian Journal of Education, 20 (Sp.Ed.3), 217-242. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3025
MLA 8th Edition
Tatalović Vorkapić, Sanja, et al. "Vrtić kao zaštitni čimbenik u razvoju predškolske djece iz rizičnih skupina: percepcija radnih kapaciteta odgajatelja." Croatian Journal of Education, vol. 20, br. Sp.Ed.3, 2018, str. 217-242. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3025. Citirano 16.07.2020.
Chicago 17th Edition
Tatalović Vorkapić, Sanja, Ivana Mihić i Martina Matovina. "Vrtić kao zaštitni čimbenik u razvoju predškolske djece iz rizičnih skupina: percepcija radnih kapaciteta odgajatelja." Croatian Journal of Education 20, br. Sp.Ed.3 (2018): 217-242. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3025
Harvard
Tatalović Vorkapić, S., Mihić, I., i Matovina, M. (2018). 'Vrtić kao zaštitni čimbenik u razvoju predškolske djece iz rizičnih skupina: percepcija radnih kapaciteta odgajatelja', Croatian Journal of Education, 20(Sp.Ed.3), str. 217-242. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3025
Vancouver
Tatalović Vorkapić S, Mihić I, Matovina M. Vrtić kao zaštitni čimbenik u razvoju predškolske djece iz rizičnih skupina: percepcija radnih kapaciteta odgajatelja. Croatian Journal of Education [Internet]. 2018 [pristupljeno 16.07.2020.];20(Sp.Ed.3):217-242. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3025
IEEE
S. Tatalović Vorkapić, I. Mihić i M. Matovina, "Vrtić kao zaštitni čimbenik u razvoju predškolske djece iz rizičnih skupina: percepcija radnih kapaciteta odgajatelja", Croatian Journal of Education, vol.20, br. Sp.Ed.3, str. 217-242, 2018. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3025
Puni tekst: engleski, pdf (247 KB) str. 217-242 preuzimanja: 109* citiraj
APA 6th Edition
Tatalović Vorkapić, S., Mihić, I. i Matovina, M. (2018). Kindergarten as a Protective Factor in the Development of Preschool Children from Risk Groups: Perception of Preschool Teachers’ Capacities. Croatian Journal of Education, 20 (Sp.Ed.3), 217-242. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3025
MLA 8th Edition
Tatalović Vorkapić, Sanja, et al. "Kindergarten as a Protective Factor in the Development of Preschool Children from Risk Groups: Perception of Preschool Teachers’ Capacities." Croatian Journal of Education, vol. 20, br. Sp.Ed.3, 2018, str. 217-242. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3025. Citirano 16.07.2020.
Chicago 17th Edition
Tatalović Vorkapić, Sanja, Ivana Mihić i Martina Matovina. "Kindergarten as a Protective Factor in the Development of Preschool Children from Risk Groups: Perception of Preschool Teachers’ Capacities." Croatian Journal of Education 20, br. Sp.Ed.3 (2018): 217-242. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3025
Harvard
Tatalović Vorkapić, S., Mihić, I., i Matovina, M. (2018). 'Kindergarten as a Protective Factor in the Development of Preschool Children from Risk Groups: Perception of Preschool Teachers’ Capacities', Croatian Journal of Education, 20(Sp.Ed.3), str. 217-242. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3025
Vancouver
Tatalović Vorkapić S, Mihić I, Matovina M. Kindergarten as a Protective Factor in the Development of Preschool Children from Risk Groups: Perception of Preschool Teachers’ Capacities. Croatian Journal of Education [Internet]. 2018 [pristupljeno 16.07.2020.];20(Sp.Ed.3):217-242. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3025
IEEE
S. Tatalović Vorkapić, I. Mihić i M. Matovina, "Kindergarten as a Protective Factor in the Development of Preschool Children from Risk Groups: Perception of Preschool Teachers’ Capacities", Croatian Journal of Education, vol.20, br. Sp.Ed.3, str. 217-242, 2018. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3025

Sažetak
U istraživanju je sudjelovao 161 odgajatelj iz različitih vrtića u Primorsko-goranskoj županiji. Primijenjena je Skala za procjenu rizičnih uvjeta i kapaciteta vrtića za rad s rizićnim obiteljima. Sastoji se od dviju subskala koje mjere razinu rizičnosti uvjeta i dviju subskale koje mjere mogućnosti odgajatelja za rad s djecom iz rizičnih skupina (djeca s posebnim potrebama, pripadnici romske nacionalne manjine, djeca iz sustava socijalne zaštite, iz nisko poticajnih obitelji, iz obitelji s kronično oboljelim članom, iz obitelji čiji se roditelji razvode i čija majka pati od depresije).
Utvrđene su povišene razine kako rizičnosti pojedinih uvjeta predškolske djece, tako i očekivanih poteškoća u njihovu razvoju. Odgajatelji su procijenili da imaju umjerene mogućnosti za brigu o djeci iz rizičnih obitelji, kao i višu razinu dobiti koju djeca mogu imati od boravka u vrtiću. Utvrđene su važne pozitivne korelacije između razina rizičnosti, očekivanih poteškoća i dobiti koje djeca mogu imati od boravka u vrtiću, no samo za neke od ispitivanih vrsta rizika. Doprinos ovog istraživanja jest u važnim implikacijama za unapređenje odgojno-obrazovne prakse u smjeru artikulacije potreba za daljnjom edukacijom odgajatelja u okviru različitih razvojnih rizika.

Ključne riječi
djeca predškolske dobi; kompetencije; odgajatelji; odgojno-obrazovni rad s rizičnim skupinama; rani i predškolski odgoj i obrazovanje; rizični uvjeti

Hrčak ID: 224081

URI
https://hrcak.srce.hr/224081

[engleski]

Posjeta: 374 *