hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3037

Analiza odnosa između vještina igre i društvenih sposobnosti i vještine reguliranja emocija u predškolske djece

Gulden Uyanik   ORCID icon orcid.org/0000-0001-9947-8159 ; Marmara University, Ataturk Faculty of Education, Department of Primary Education
Hande Arslan Ciftci   ORCID icon orcid.org/0000-0001-5061-3882 ; Istanbul Medeniyet University, Faculty of Educational Sciences, Department of Primary Education
Ozge Unsal ; Marmara University, Ataturk Faculty of Education, Department of Primary Education
Zeynep Kilic   ORCID icon orcid.org/0000-0001-6481-4765 ; Istanbul Medipol University, Faculty of Education, Department of Primary Education
Seyma Degirmenci ; Marmara University, Ataturk Faculty of Education, Department of Primary Education

Puni tekst: hrvatski, pdf (174 KB) str. 243-257 preuzimanja: 89* citiraj
APA 6th Edition
Uyanik, G., Arslan Ciftci, H., Unsal, O., Kilic, Z. i Degirmenci, S. (2018). Analiza odnosa između vještina igre i društvenih sposobnosti i vještine reguliranja emocija u predškolske djece. Croatian Journal of Education, 20 (Sp.Ed.3), 243-257. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3037
MLA 8th Edition
Uyanik, Gulden, et al. "Analiza odnosa između vještina igre i društvenih sposobnosti i vještine reguliranja emocija u predškolske djece." Croatian Journal of Education, vol. 20, br. Sp.Ed.3, 2018, str. 243-257. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3037. Citirano 14.07.2020.
Chicago 17th Edition
Uyanik, Gulden, Hande Arslan Ciftci, Ozge Unsal, Zeynep Kilic i Seyma Degirmenci. "Analiza odnosa između vještina igre i društvenih sposobnosti i vještine reguliranja emocija u predškolske djece." Croatian Journal of Education 20, br. Sp.Ed.3 (2018): 243-257. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3037
Harvard
Uyanik, G., et al. (2018). 'Analiza odnosa između vještina igre i društvenih sposobnosti i vještine reguliranja emocija u predškolske djece', Croatian Journal of Education, 20(Sp.Ed.3), str. 243-257. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3037
Vancouver
Uyanik G, Arslan Ciftci H, Unsal O, Kilic Z, Degirmenci S. Analiza odnosa između vještina igre i društvenih sposobnosti i vještine reguliranja emocija u predškolske djece. Croatian Journal of Education [Internet]. 2018 [pristupljeno 14.07.2020.];20(Sp.Ed.3):243-257. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3037
IEEE
G. Uyanik, H. Arslan Ciftci, O. Unsal, Z. Kilic i S. Degirmenci, "Analiza odnosa između vještina igre i društvenih sposobnosti i vještine reguliranja emocija u predškolske djece", Croatian Journal of Education, vol.20, br. Sp.Ed.3, str. 243-257, 2018. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3037
Puni tekst: engleski, pdf (174 KB) str. 243-257 preuzimanja: 108* citiraj
APA 6th Edition
Uyanik, G., Arslan Ciftci, H., Unsal, O., Kilic, Z. i Degirmenci, S. (2018). Analyzing the Relationships between Preschool Children’s Play Skills and Their Social Competence and Emotion Regulation Skills. Croatian Journal of Education, 20 (Sp.Ed.3), 243-257. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3037
MLA 8th Edition
Uyanik, Gulden, et al. "Analyzing the Relationships between Preschool Children’s Play Skills and Their Social Competence and Emotion Regulation Skills." Croatian Journal of Education, vol. 20, br. Sp.Ed.3, 2018, str. 243-257. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3037. Citirano 14.07.2020.
Chicago 17th Edition
Uyanik, Gulden, Hande Arslan Ciftci, Ozge Unsal, Zeynep Kilic i Seyma Degirmenci. "Analyzing the Relationships between Preschool Children’s Play Skills and Their Social Competence and Emotion Regulation Skills." Croatian Journal of Education 20, br. Sp.Ed.3 (2018): 243-257. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3037
Harvard
Uyanik, G., et al. (2018). 'Analyzing the Relationships between Preschool Children’s Play Skills and Their Social Competence and Emotion Regulation Skills', Croatian Journal of Education, 20(Sp.Ed.3), str. 243-257. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3037
Vancouver
Uyanik G, Arslan Ciftci H, Unsal O, Kilic Z, Degirmenci S. Analyzing the Relationships between Preschool Children’s Play Skills and Their Social Competence and Emotion Regulation Skills. Croatian Journal of Education [Internet]. 2018 [pristupljeno 14.07.2020.];20(Sp.Ed.3):243-257. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3037
IEEE
G. Uyanik, H. Arslan Ciftci, O. Unsal, Z. Kilic i S. Degirmenci, "Analyzing the Relationships between Preschool Children’s Play Skills and Their Social Competence and Emotion Regulation Skills", Croatian Journal of Education, vol.20, br. Sp.Ed.3, str. 243-257, 2018. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3037

Sažetak
Razvijanje učinkovitih društvenih i emocionalnih vještina važan je aspekt razvoja za svu djecu i dječje vještine u stalnoj su interakciji s njihovim društvenim i emocionalnim sposobnostima. Cilj ovog istraživanja jest ispitati odnos između vještina igre u predškolske djece i njihovih društvenih sposobnosti i vještine reguliranja emocija. Ta studija dizajnirana je kao model istraživanja odnosa. Istraživanje je provedeno sa 131 predškolskim djetetom u dobi od 48 do 72 mjeseca koji nastavljaju školovanje u javnim i privatnim predškolskim ustanovama Ministarstva nacionalnog obrazovanja u Istanbulu tijekom školske godine 2016./2017. godine. Instrumenti za mjerenje koji su se koristili u ovoj studiji su Knox Skala za predškolske igre (Değirmenci, 2016), Procjena društvene sposobnosti i ponašanja (Çorapçi, Aksan, Arslan-Yalçın i Yağmurlu, 2010) i Skala za regulaciju emocija (Batum i Yağmurlu, 2007). U analizi podataka koristili su se Pearson produkt-moment koeficijent korelacije i višestruka regresijska analiza. Na kraju istraživanja utvrđeno je da ukupni bodovi Knox skala za predškolske igre djece predškolske dobi imaju značajan pozitivan odnos s bodovima poddimenzije “Društvene sposobnosti” Skale procjene društvene sposobnosti i ponašanja -30 (r = .179; p<.05) i značajan negativan odnos s bodovima poddimenzije t "Povlačenje" poddimenzijskih rezultata “anksioznosti – introvertnosti” (r = -.416, p<.01).Također je ustanovljeno postojanje značajnog pozitivnog odnosa između ukupnih bodova Knox skala za predškolske igre i poddimenzijskih bodova Skale za regulaciju emocija (r = .491; p<.01), kao i značajan negativan odnos između bodova poddimenzije “promjenjivost-negativnost” (r = -.190; p<.05). U svjetlu tih rezultata, kako se povećava vještina igre u djece, tako se povećavaju i njihove društvene sposobnosti i sposobnost kontroliranja emocija. S druge se strane može reći da dolazi do smanjenja razine anksioznosti-introverzije i promjenjivosti-negativnosti.

Ključne riječi
predškolski odgoj i obrazovanje; sposobnost igre; društvene sposobnosti; reguliranje emocija.

Hrčak ID: 224084

URI
https://hrcak.srce.hr/224084

[engleski]

Posjeta: 324 *