Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3037

Analiza odnosa između vještina igre i društvenih sposobnosti i vještine reguliranja emocija u predškolske djece

Gulden Uyanik orcid id orcid.org/0000-0001-9947-8159 ; Marmara University, Ataturk Faculty of Education, Department of Primary Education
Hande Arslan Ciftci orcid id orcid.org/0000-0001-5061-3882 ; Istanbul Medeniyet University, Faculty of Educational Sciences, Department of Primary Education
Ozge Unsal ; Marmara University, Ataturk Faculty of Education, Department of Primary Education
Zeynep Kilic orcid id orcid.org/0000-0001-6481-4765 ; Istanbul Medipol University, Faculty of Education, Department of Primary Education
Seyma Degirmenci ; Marmara University, Ataturk Faculty of Education, Department of Primary Education


Puni tekst: engleski pdf 174 Kb

str. 243-257

preuzimanja: 563

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 174 Kb

str. 243-257

preuzimanja: 304

citiraj


Sažetak

Razvijanje učinkovitih društvenih i emocionalnih vještina važan je aspekt razvoja za svu djecu i dječje vještine u stalnoj su interakciji s njihovim društvenim i emocionalnim sposobnostima. Cilj ovog istraživanja jest ispitati odnos između vještina igre u predškolske djece i njihovih društvenih sposobnosti i vještine reguliranja emocija. Ta studija dizajnirana je kao model istraživanja odnosa. Istraživanje je provedeno sa 131 predškolskim djetetom u dobi od 48 do 72 mjeseca koji nastavljaju školovanje u javnim i privatnim predškolskim ustanovama Ministarstva nacionalnog obrazovanja u Istanbulu tijekom školske godine 2016./2017. godine. Instrumenti za mjerenje koji su se koristili u ovoj studiji su Knox Skala za predškolske igre (Değirmenci, 2016), Procjena društvene sposobnosti i ponašanja (Çorapçi, Aksan, Arslan-Yalçın i Yağmurlu, 2010) i Skala za regulaciju emocija (Batum i Yağmurlu, 2007). U analizi podataka koristili su se Pearson produkt-moment koeficijent korelacije i višestruka regresijska analiza. Na kraju istraživanja utvrđeno je da ukupni bodovi Knox skala za predškolske igre djece predškolske dobi imaju značajan pozitivan odnos s bodovima poddimenzije “Društvene sposobnosti” Skale procjene društvene sposobnosti i ponašanja -30 (r = .179; p<.05) i značajan negativan odnos s bodovima poddimenzije t "Povlačenje" poddimenzijskih rezultata “anksioznosti – introvertnosti” (r = -.416, p<.01).Također je ustanovljeno postojanje značajnog pozitivnog odnosa između ukupnih bodova Knox skala za predškolske igre i poddimenzijskih bodova Skale za regulaciju emocija (r = .491; p<.01), kao i značajan negativan odnos između bodova poddimenzije “promjenjivost-negativnost” (r = -.190; p<.05). U svjetlu tih rezultata, kako se povećava vještina igre u djece, tako se povećavaju i njihove društvene sposobnosti i sposobnost kontroliranja emocija. S druge se strane može reći da dolazi do smanjenja razine anksioznosti-introverzije i promjenjivosti-negativnosti.

Ključne riječi

predškolski odgoj i obrazovanje; sposobnost igre; društvene sposobnosti; reguliranje emocija.

Hrčak ID:

224084

URI

https://hrcak.srce.hr/224084

Datum izdavanja:

17.12.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.773 *