hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31299/log.9.1.1

Razumijevanje rječnika i gramatike učenika s kohlearnim implantatom

Iva Hrastinski ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Ljubica Pribanić ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Iva Mrvica ; Logopedski kabinet

Puni tekst: hrvatski, pdf (462 KB) str. 1-8 preuzimanja: 357* citiraj
APA 6th Edition
Hrastinski, I., Pribanić, Lj. i Mrvica, I. (2019). Razumijevanje rječnika i gramatike učenika s kohlearnim implantatom. Logopedija, 9 (1), 1-8. https://doi.org/10.31299/log.9.1.1
MLA 8th Edition
Hrastinski, Iva, et al. "Razumijevanje rječnika i gramatike učenika s kohlearnim implantatom." Logopedija, vol. 9, br. 1, 2019, str. 1-8. https://doi.org/10.31299/log.9.1.1. Citirano 02.12.2020.
Chicago 17th Edition
Hrastinski, Iva, Ljubica Pribanić i Iva Mrvica. "Razumijevanje rječnika i gramatike učenika s kohlearnim implantatom." Logopedija 9, br. 1 (2019): 1-8. https://doi.org/10.31299/log.9.1.1
Harvard
Hrastinski, I., Pribanić, Lj., i Mrvica, I. (2019). 'Razumijevanje rječnika i gramatike učenika s kohlearnim implantatom', Logopedija, 9(1), str. 1-8. https://doi.org/10.31299/log.9.1.1
Vancouver
Hrastinski I, Pribanić Lj, Mrvica I. Razumijevanje rječnika i gramatike učenika s kohlearnim implantatom. Logopedija [Internet]. 2019 [pristupljeno 02.12.2020.];9(1):1-8. https://doi.org/10.31299/log.9.1.1
IEEE
I. Hrastinski, Lj. Pribanić i I. Mrvica, "Razumijevanje rječnika i gramatike učenika s kohlearnim implantatom", Logopedija, vol.9, br. 1, str. 1-8, 2019. [Online]. https://doi.org/10.31299/log.9.1.1

Sažetak
Kohlearnom implantacijom omogućeno je brojnoj djeci pohađanje redovnih obrazovnih programa te razvoj govornog jezika i akademskih vještina. Istraživanja pokazuju značajan pozitivan utjecaj kohlearne implantacije na razvoj govorne i jezične percepcije i ekspresije kod gluhe djece. Međutim, i dalje je značajan broj djece s kohlearnim implantatom, čija se razina receptivnog i ekspresivnog jezika razlikuje od njihovih čujućih vršnjaka. Kako je ova tema nedovoljno istražena u hrvatskom jeziku, glavni je cilj ovog istraživanja ispitivanje receptivnog vokabulara i razumijevanja sintaktičkih struktura kod korisnika kohlearnog implantata, učenika osnovnoškolske dobi od 3. do 8. razreda (N=10). U ovom preliminarnom istraživanju primijenjen je Peabody slikovni test rječnika PPVT-III HR (Dunn i sur., 2010) i Test razumijevanja gramatike TROG-2:HR (Bishop, Kuvač Kraljević i sur., 2014). Većina ispitanika (N=8) postigla je ispodprosječne rezultate na PPVT-III HR u odnosu na populaciju urednoga sluha. Samo dva ispitanika dostigla su rezultat iznad 16. centila. Prosječni broj točno riješenih blokova na TROG-2:HR je 8 (SD=5, min=3, max=19). Rezultati većine ispitanika (N=8) korespondiraju izrazito niskom postignuću (manje ili jednako 1. centilu). Dva ispitanika postigla su visoko prosječni rezultat (55. centil) i visoki rezultat (90. centil) na ovom testu. Usporedbom prosječnih standardiziranih rezultata na testu rječnika i gramatike, s obzirom na kronološku i slušnu dob ispitanika, uočava se da su rezultati ispitanika u odnosu na čujuće vršnjake izrazito lošiji. Međutim, uspoređujući gluhe ispitanike s mlađim čujućim učenicima, izjednačenim po slušnoj dobi, rezultati na PPVT-III HR usporedivi su s rezultatima čujućih. Međutim, prosječni rezultat na TROG-2:HR još je neadekvatan. Ovakvi nalazi mogu ukazivati da morfosintaktičke teškoće perzistiraju u ovoj populaciji i više su otporne na logopedsku intervenciju.

Ključne riječi
razumijevanje; rječnik; gramatika; kohlearni implantat; učenici

Hrčak ID: 224580

URI
https://hrcak.srce.hr/224580

Posjeta: 658 *