Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

(Ne)učinkovitost izborne kampanje za izbore u Europski parlament 2004. u Sloveniji

Simona Kustec Lipicer ; Fakulteta za družbene vede, Ljubljana, Slovenija


Puni tekst: hrvatski pdf 283 Kb

str. 67-84

preuzimanja: 707

citiraj


Sažetak

U ovome prilogu analiziramo procese izborne kampanje uoči izbora
za Europski parlament (EP) 2004. u Sloveniji. Pritom polazimo od različitih teorijskih objašnjenja izbornih kampanja, izdvajajući tri
bitna kampanjska sklopa – procesno-organizacijski, medijski i sistemski.
U tekstu istražujemo postojanje spomenutih kampanjskih sadržaja unutar spomenutih sklopova. Pritom pretpostavljamo da postoji
stanovita povezanost između učinkovitosti izborne kampanje,
odnosno odabira određenih kampanjskih elemenata i izbornih rezultata, odnosno uspjeha stranke na izborima. Na temelju prikazanih pokazatelja učinkovitosti i napravljenih analiza, spomenutu pretpostavku – kad je riječ o kampanji za europske izbore u Sloveniji – ne možemo potvrditi jer se pokazalo da u većini slučajeva nema tijesne povezanosti između pojedinih sklopova kampanjskih aktivnosti i konačnih izbornih rezultata političkih stranaka koje su sudjelovale u izbornoj utrci.

Ključne riječi

izborna kampanja; političke stranke; izbori; EU; učinkovitost

Hrčak ID:

20835

URI

https://hrcak.srce.hr/20835

Datum izdavanja:

11.9.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.446 *